Vi söker CRM ansvarig till Audikas marknadavdelningen
Som CRM ansvarig fokuserar du på att analysera och förstå inflödet till hörselklinikerna med målet att konvertera rätt personer. Du är den som kommer att känna våra kunder bäst. Du vet precis vilka de är och har djup insikt i deras behov och hela kundresa. Tillsammans med marknadsavdelningen genomför du och följer upp olika aktiviteter och kampanjer för att kontinuerligt finnas där kunden finns.

Ansvarsområden
  • Ansvarig för CRM systemet och hantering av kunddatabasen
  • Analysera kundresan och planera aktiviteter efter behov
  • Löpande genomföra planerade aktiviteter tillsammans med marknadsavdelningen
  • Skapa och utveckla långsiktiga kundrelationer
  • Ett ansvarsfullt, utmanande, roligt och omväxlande arbete med möjlighet till stor personlig utveckling

Är du den vi behöver?
Som person är du glad, trygg och van att arbeta i ett högt tempo. Du älskar siffror men drivs också av att arbeta med och för människor. Idérik och kreativ för att hela tiden hitta nya sätt att nå våra kunder på bästa sätt. Vi ser även att du har förmågan och viljan att med energi ta tag i möjligheterna, verkställa, leda, driva och följa upp aktiviteterna.

Med ett genuint intresse för människor och förmågan att lyssna och förstå skapar du genom ditt ansvarsområde förutsättningar för organisationen att nå sina mål. Du är en självklar förebild i att leva upp till företagets värdegrund kundfokus, kompetens, innovation och professionalism.

Vi vill att du:
  • har en relevant eftergymnasial utbildning, förslagsvis inom marknadsföring
  • har goda kunskaper i både svenska och engelska (både tal och skrift)
  • har ett 1-2 års erfarenhet från liknande arbete med marknadsföring och kampanjanalys och är van vid att arbeta i CRM system med att hantera stora mängder data
  • har kunskaper i A/B-testning
  • har en hög analytisk förmåga och är duktig på att dra affärsmässiga slutsatser av dina analyser
  • är van vid att planera, organisera, genomföra olika marknadsföringsaktiviteter
  • har utomordentliga kunskaper inom Microsoft Office, särskilt Microsoft Excel och Power Point
  • är initiativrik, målmedveten och inte rädd för utmaningar
  • har en god social kompetens och är bra på att kommunicera med människor på olika nivåer
  • är bra på att samarbeta och har en vilja till att bidra och att göra skillnad
  • Qlikview-kompetens är att föredra men inget måste


Mer om tjänsten


Tillträdesdag - Snarast/Enligt överenskommelse
Typ av anställning - Provanställning 6 mån därefter tillsvidare anställning

Rapporterar till Marknadschef

Skicka din ansökan till:
Då vi arbetar med löpande urval ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 30/6. Välkommen att skicka in ditt CV och ett personligt brev via e-post till:rekrytering@audika.se

Vid frågor om tjänsten kontakta:
Ezgi Eriksson, Marknadschef, ezer@audika.se
Mona Nyman, HR-chef, mnym@dgs.com
Mer info
Email Mejla Audika AB
Område Stockholms stad
Yrkesroll Organisation & ledning, Chefsbefattningar, Marknadsföring
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 30 juni (7 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

På Audika är vi experter på hörsel och hjälper varje år 10 000-tals människor att höra bättre. Audikas värdegrund bygger på patientfokus, kompetens, innovation och professionalism. Vår vision är att hjälpa fler att höra bättre. Vi lägger stor vikt vid vår expertis inom hörsel och hörselvård. Hos oss hittar du den senaste och smartaste teknologin inom hörapparater och andra hörselhjälpmedel.