Utbildningsadministratör till Aspia

Utbildningsadministratör till Aspia

Hur skulle dina dagar se ut:
Med tjänster inom redovisning, lön och skatt hjälper Aspia företagare att förverkliga sina drömmar. Aspia är stolta över att vara ett marknadsledande bolag med fin tillväxtpotential och utbildningsdelen är en viktig del i Aspias framgång. I rollen som Utbildningsadministratör/Koordinator kommer du att arbeta i ett team om tre personer där ni administrerar utbildningar inom Redovisning & Lön. Rollen är bred och dina dagar kommer att variera. Nedan följer exempel på arbetsuppgifter:
  • Lägga upp nya kurser och nya kurstillfälle i Cornerstone
  • Stämma av anmälningsläget, skicka inbjudningar, påminnelser, göra gruppindelningar, skicka kursutvärdering
  • Hantera deltagarlistor och förändringar
  • Närvaroregistrering i Cornerstone
  • Ta fram underlag till Finance för kostnadsfördelning
  • Ta fram rapporter till kursansvariga
  • Besvarar frågor gällande anmälningar etc som kommer in till HR-supporten
  • Superuser i något av våra utbildningsrelaterade system, upprätta och uppdatera användarmanualer, testa nya funktioner
  • Löpande kontakt med IT
Vem söker vi?
För att bli framgångsrik i rollen som Utbildningsadministratör/Koordinator ser vi att du har minst två års erfarenhet från en liknande roll, kanske har du tidigare jobbat som administratör, samordnare eller koordinator. Har du arbetat med utbildningar så ser vi det som ett stort plus.

Det absolut viktigaste är din personlighet och Aspias värderingar är Professional, Challenge och Together vilket innebär att vi ser att du är en person som är duktig på att bygga relationer, skapa förtroende, att du vågar komma med egna idéer och att du bidrar till ett gott samarbete i teamet och inom bolaget i stort.

Vi vill att du genuint trivs med administrativt arbete och ser gärna att du har förmågan att se hur saker hänger ihop och att organisera och strukturera i situationer där lösningen inte alltid är självklar. Det är hög förändringstakt och många olika initiativ, vilket ställer krav på att du kan agera flexibelt, kan vara självgående och är lösningsorienterad. Du trivs med att supportera andra och har en hög serviceanda. Du behöver även ha en förmåga att skriva instruktioner på svenska och engelska och kunna sköta kommunikation i samband med administrativa rutiner.

Om Aspia
Aspia är en ledande aktör inom redovisning, lön, skatt och affärsrelaterad rådgivning med ca 1 200 medarbetare på ca 55 kontor i Sverige och närvaro i hela Norden. Vi tror på att göra det svåra enkelt, på effektivitet, på förändring, kunskap och att vara närvarande där kunderna befinner sig.

Aspia är det självklara valet både för unga som söker sitt första jobb och för erfarna experter som vill ta ett steg vidare i karriären. Idéer och individer får växa hos oss i en inkluderande, rolig och kreativ miljö. På Aspia vill vi att du som medarbetare ska ha den bästa tiden i din karriär!

Du kommer att ingå i ett HR-team om ca 25 personer. På Aspia arbetar vi tillsammans för att bidra till en kultur där både affären och människorna växer. Vi tror på att lära av varandra genom att testa nya saker, utmana varandra och ha kul! Hälsa och välmående är också något som värderas högt och därför är en flexibel vardag, frihet under ansvar, kollektivavtal och bra förmåner en självklarhet.

Nyfiken på att veta mer?
Tjänsten är på heltid, baserad i centrala Stockholm (Torsgatan 21) och tillsätts så snart som möjligt. Aspia jobbar enligt en hybridmodell där du kommer ha stor flexibilitet att lägga upp ditt arbete så det passar ditt jobb och privatliv. Aspia tillämpar sex månaders provanställning. I den här rekryteringen samarbetar Aspia med The Pace/Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Christina Stenbeck, christina.stenbeck@thepace.se.

Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Vi tar tyvärr inte emot ansökningarna via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på www.wise.se och du får då svara på tre korta frågor. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, Assistent, Koordinator
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av The Pace
Sista ansökningsdag 3 juli 2022 (2 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals som är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom administration. Vi tillsätter bland annat roller som VD- och Ledningsassistent, Executive Assistant, Administrativ chef, Office Manager, Receptionschef, Kundtjänstchef, Projektkoordinator, Administratör, Facility Manager, Facility Co-ordinator och Sälj-, Inköp-, Jurist- och Kontorsassistent samt receptions- och kundservicemedarbetare. Här finns även ett stort nätverk av exekutiva assistenter som du också kan anlita virtuellt.