Kommunikatör internkommunikation

Kommunikatör internkommunikation

Som Kommunikatör på Arriva har du ansvar för kommunikationsinsatser både internt och externt. Din uppgift är att skapa, bidra och påverka i en organisation där allt går i en svindlande hastighet och förändringsresan är ständigt pågående. Allt du gör handlar ytterst om att bygga och stärka Arrivas varumärke, främst internt, dels externt, Arriva ska vara tydligt och intressant för landets alla trafikhuvudmän. Alla som arbetar på Arriva ska känna till och leva efter våra grundvärderingar och dessutom känna glädjen och stoltheten i att vara medarbetare i en dynamisk och levande organisation.

Du tillhör vår centrala kommunikationsenhet som idag består av fem personer och du rapporterar till vår kommunikationschef. Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Liljeholmen men i september flyttar vi till helt nya lokaler i Sickla/Hammarby Sjöstad. Du behöver kunna tillträda denna tjänst senast juni 2020.

Arriva är en stor och viktig operatör som deltar mycket påtagligt i de största infrastruktursatsningarna i Sverige sen 60-talet. Förändringstakten är snabb och Arriva har en ledande position. Det öppna och kreativa klimatet har gjort det möjligt att skapa innovationer som påtagligt förbättrar kollektivtrafiken och som därmed uppskattas av trafikhuvudmännen och av resenärerna.

Exempel på arbetsuppgifter
  • Huvudansvarig för löpande intern kommunikation. Det innebär att självständigt skapa innehåll och att publicera det i våra interna kanaler
  • Producera nyhetsbrev som skickas med lönespecifikation
  • Systemansvarig för extern och intern web, våra interna informationsskärmar, bildbank och nyhetsrum
  • Bistå och vara kunskapskälla till organisationen i kommunikativa frågor
  • Projektleda och delta i kommunikationsprojekt inom Arriva, tex flytt till nytt kontor
  • Stötta de andra i gruppen gällande vanligt förekommande arbetsuppgifter på en kommunikationsavdelning
  • Delta i företagets pressjour
  • Vara delaktig i framtagandet av ny teknik för internkommunikation
Vem är du?
Du har tidigare arbetat självständigt med internkommunikation inom en större organisation. Du är en van projektledare, känner dig trygg med att arbeta med text och bild samt att arbeta med film. Du har ett stort intresse för omvärldsbevakning, nya trender inom kommunikation och arbetar proaktivt med att testa nya kommunikationsvägar.

Du har en eftergymnasial utbildning inom och kommunikation samt några års erfarenhet av att själv skapa innehåll främst för digitala kanaler. Du är van att skapa effektiv kommunikation och är den andra söker råd och stöd från när det gäller kommunikationsfrågor och du är den som kollegorna vänder sig till att få korrektur på sina texter. Du har kanske en journalistisk ådra och är van att internt hitta, identifiera och publicera intressant content.

Du har goda kunskaper i MS Office 365, webbpublicering samt bildhantering, tex InDesign och Photoshop. Du får gärna ha erfarenhet av intranät i Sharepoint, och är inte rädd för att axla rollen som systemansvarig. Du uttrycker dig obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift.

Om Arriva

Arriva är en av Europas ledande operatörer inom kollektivtrafiken. I Sverige hjälper vi cirka 170 miljoner resenärer varje år att komma fram till sina resmål. Med cirka 3 900 medarbetare, 900 bussar, 150 tåg och 90 spårvagnar skapar vi moderna transportlösningar där säkerheten alltid kommer i första hand. Som resenär hos Arriva ska du uppleva att vi gör allt för att din resa ska kännas trygg och ha service av hög kvalitet. Året runt - dygnet runt - fram och tillbaka.

Arriva Sverige är en del av Europas största koncern för persontrafik - Deutsche Bahn. Det gör det möjligt för oss att kombinera det mindre företagets snabba anpassningsförmåga med stabiliteten och kunskapen hos det stora moderbolaget. Vi uppfattar oss som en seriös utmanare på den svenska kollektivtrafikmarknaden med ambitionen att kontinuerligt vinna nya marknadsandelar. Det åstadkommer vi genom att alltid se möjligheterna till nya innovativa lösningar som får ännu fler människor att resa kollektivt.

Våra värderingar

Att få fler att åka kollektivt och att då leverera en komfortabel kundupplevelse är det som varje dag motiverar och leder oss. Som styrmedel och riktlinjer har hela koncernen formulerat ett antal grundläggande synsätt. Arrivas verksamhet vilar på fyra värderingar som är stöd för alla våra beslut.
  • One Arriva.
  • Great customer exprience.
  • Doing the right thing.
  • Thinking beyond.
Läs mer här: www.arriva.se

Hoppas att du vill vara med på vår resa!

Nu händer det här

I denna rekrytering samarbetar Arriva med KIMM. Önskar du mer information eller har frågor om rollen, kontakta gärna rekryteringskonsult Malin Clavering mc@kimm.se. Vi ser fram emot din ansökan med CV och ett personligt brev via www.kimm.se senast 2020-02-21. Vi tar inte emot ansökningar via mail pga GDPR. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum så vänta inte med din ansökan. I samband med din ansökan kommer du att få svara på minst tre korta frågor. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Skicka in din ansökan idag!
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Marknadsföring, PR & Kommunikation
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av KIMM
Sista ansökningsdag 21 feb 2020 (2 dagar kvar)