Receptionist

Receptionist

I Sverige hjälper vi cirka 170 miljoner resenärer varje år att komma fram till sina resmål. Med cirka 3 900 medarbetare, 900 bussar, 150 tåg och 90 spårvagnar skapar vi moderna transportlösningar där säkerheten alltid kommer i första hand. Som resenär hos Arriva ska du uppleva att vi gör allt för att din resa ska kännas trygg och ha service av hög kvalitet. Året runt - dygnet runt - fram och tillbaka
Arriva Sverige är en del av Europas största koncern för persontrafik - Deutsche Bahn. Det gör det möjligt för oss att kombinera det mindre företagets snabba anpassningsförmåga med stabiliteten och kunskapen hos det stora moderbolaget. Vi uppfattar oss som en seriös utmanare på den svenska kollektivtrafikmarknaden med ambitionen att kontinuerligt vinna nya marknadsandelar. Det åstadkommer vi genom att alltid se möjligheterna till nya innovativa lösningar som får ännu fler människor att resa kollektivt.
Hoppas att du vill vara med på vår resa.

För att trivas som Office Manager på Arriva tror vi att du är en utåtriktad person som gillar ordning och reda men som också gärna vill vara med och bidra och påverka på arbetsplatsen. I ditt dagliga arbete möter du alla våra gäster och medarbetare, vi tror därför att du älskar att möta olika människor och hjälpa dem att känna sig välkomna. På så sätt bidrar du till vårt Employer Brand, både externt och internt. Du kommer även att avlasta dina kollegor med administrativa arbetsuppgifter och vara behjälplig vid kunddialog och event. Vi söker dig som har en genuin känsla för service med en förmåga att se vad som krävs i stunden såväl som framåt. Under året kommer vi att flytta kontoret från Liljeholmen till nybyggda lokaler i Sickla, som Office manager har du självklart en viktig roll i detta. Vi hoppas att du trivs i en administrativ roll där du får vara med och påverka och hjälpa till att bygga vårt varumärke, både internt och externt.

Arbetsuppgifter

I rollen ansvarar du för reception och ser till att det är en god trivsel och ordning i våra lokaler, konferensrum och pentry. I detta ingår även kontakt med externa leverantörer, ekonomihantering, administration samt koordinering av uppgifter som underlättar för våra medarbetare. En del enklare kontorsservice kan tillkomma, speciellt i samband med vår flytt. Tjänsten innebär med andra ord varierande arbetsuppgifter högt som lågt, förhoppningsvis är du därför person som vill ta helhetsansvar och inte är rädd för att ta kontakt med andra eller att hugga i om det skulle behövas. Du ansvarar själv över receptionen och allt som hör därtill, det finns därför goda möjligheter att själv vara med och forma din roll. Arbetstiden är förlagd måndag- fredag mellan kl. 07.30-16.00 då receptionen är öppen.

Bakgrund

Vi ser gärna att du har gymnasiekompetens, datavana samt goda kunskaper i engelska tal och skrift. Det är meriterande med erfarenhet från serviceyrket och receptionsarbete, men inget krav. Som person är du positiv, öppen, social, orädd, stresstålig och finner det roligt och motiverande att möta nya människor. Service och omtanke är naturligt för dig.

Vi erbjuder dig ett varierande arbete med utvecklingsmöjligheter och trevliga kollegor, på en arbetsplats där det mesta går väldigt snabbt och där det händer mycket. Vi är ca 100 medarbetare som sitter på kontoret i Liljeholmen.

Ansökningsprocess

Då vår urvalsprocess sker löpande ser vi gärna att din ansökan är oss tillhanda så snart som möjligt dock senast den 2020-01-24.
Observera att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Du ansöker via länken nedan Har du frågor om tjänsten kontakta VD assistent: Ingela.lindgren@arriva.se

Vi hanterar endast ansökningar genom hemsidan, varmt välkommen att söka!
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, Reception
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.arriva.se
Sista ansökningsdag 24 jan 2020 (4 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Tycker du som vi att kollektivtrafik är en viktig del i samhället och att den underlättar vardagen för många människor? Vill du kanske vara med och skapa en smidigare kollektivtrafik i Sverige? Då kan Arriva vara platsen för dig. Här kan du jobba på den nivå och i den roll som passar just för dig. Tillsammans med andra engagerade Arriva-medarbetare kan du vara med och skapa en effektiv kollektivtrafik för våra resenärer. Vad passar dig bäst? Arriva erbjuder många olika roller och specialistområden. Bussförare, tågförare, lokförare, konduktör, trafikvärd, kundvärd, mekaniker, trafik- och informationsledare samt personalplanerare är vanliga roller. Vi har också många som arbetar som chefer på olika nivåer, såväl på depåerna som på huvudkontoret. Dessutom har vi administrativa specialister som inköpare, ekonomer, business controllers, HR Business Partners, kommunikatörer, IT-support, verksamhetsutvecklare, kvalitets- och miljösamordnare samt säkerhetssamordnare. Känner du igen dig i någon roll?