Chef till vår bemannings- och rekryteringsverksamhet i Stockholm

Chef till vår bemannings- och rekryteringsverksamhet i Stockholm

Om tjänsten

Vill du arbeta i en framgångsrik koncern med goda möjligheter till personlig utveckling? Vi söker nu en naturlig ledare med utpräglat affärssinne och hög energinivå som vill driva vår bemanning- och rekryteringsverksamhet i Stockholm framåt på vår resa mot satta mål.

Arena Personal är en del av Arenakoncernen tillsammans med Arbetslivsresurs, Impact och World Class. Koncernen tillhandahåller ett komplett tjänsteutbud inom Hälsa & rehabilitering, Karriär & omställning samt Bemanning & Rekrytering.

Vi på Arena Personal är specialister på bemanning och rekrytering. Hos oss finns kompetens från flertalet tjänsteområden och branscher, som säkerställer att rätt person är på rätt plats - såväl när det gäller kortare bemanningslösningar som vid rekrytering av nyckelpersoner. Arena Personal är verksamma i hela landet från Luleå i norr till Ystad i söder. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen, har kollektivavtal och är en trygg och seriös arbetsgivare med fokus på varje individs potential.

Inom koncernen lever vi utifrån vår värdegrund på daglig basis och ledorden Personlig, Engagerad och Professionell genomsyrar vår verksamhet. Rollen som chef för bemannings- och rekryteringsverksamheten hos oss på Arena Personal är en mycket viktig kugge i vår ambition att alltid sträva efter att överträffa våra kunders satta förväntningar.

Som chef för vår bemannings- och rekryteringsverksamhet ansvarar du i nära relation med vår Regionchef för affärsutvecklingsfrågor. Du arbetar med prospektering och nykundsbearbetning för att bygga upp ett stabilt kontaktnät inom näringslivet i Stockholmsområdet i stort så väl som inom befintliga kunders organisationer. Du ansvarar för att optimera vår verksamhet och driva den ytterligare framåt, till din hjälp finns diverse kompetenta och drivna medarbetare på ditt kontor samt runt om i landet.

Du ansvarar förutom att kontorets fastställda mål nås även för att implementera och utveckla processer samt rutiner som sätts inom koncernen. Du hanterar den löpande dagliga driften genom att leda, fördela och följa upp kontorets arbete både på tjänstemanna- och kollektivsidan. Du arbetar nära verksamheten och ansvarar för löpande avstämningar samt coachande samtal med medarbetarna, utöver det även ansvar för löpande och årliga medarbetarsamtal.

Du som tillsätts i denna roll har så väl ett stort ansvar i att säkerställa så väl att kontorets medarbetare trivs som att verksamheten har en stadig positiv utveckling. Vi erbjuder dig en omväxlande roll i ett företag med korta beslutsvägar och en atmosfär präglad av engagemang, glädje och kreativitet.

Din profil

Du som söker tjänsten har tidigare erfarenhet av bemannings- och rekryteringsbranschen, gärna både av arbete med tjänstemän och kollektivanställda. För att lyckas i rollen är det viktigt att du gillar att utveckla affärer och har en stark säljande profil. Du kommer att arbeta tätt tillsammans med Regionchefen i området, säljfunktionen och våra Konsultchefer för att säkra kvalitét i våra affärer. För att lyckas fullt ut i rollen bör du ha ett väl upparbetat kontaktnät inom Stockholms näringsliv. Vi ser även att rätt kandidat är van att leda personal och brinner för ett nära ledarskap. Rollen kräver ett coachande och delegerande ledarskap samt förmåga att motivera medarbetare att prestera på toppen av sin förmåga.

Som ledare är du trygg, entusiasmerande och lyhörd. Du får dina medarbetare engagerade, har en förmåga att se saker i ett större perspektiv samt kan växla mellan kort- och långsiktig planering. Vidare har du goda dator- och systemkunskaper, samt förmåga att obehindrat kommunicera i tal och skrift så väl på engelska som svenska. B-körkort är ett krav och vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning/akademisk examen.

Vi kommer lägga stor vikt vid att du har en personlighet som passar in i vårt team, ser potentialen i vår koncern och delar dess värderingar

Ansökan

Vi ser fram emot din ansökan snarast, dock senast 2018-10-05. Vi kommer att intervjua löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista datum för ansökan. För frågor och ytterligare information hänvisas till Patrick Bihler på 0739-17 93 03.
Mer info
Kontaktperson Patrick Bihler
Telefon 0739-17 93 03
Område Stockholms stad
Yrkesroll Organisation & ledning
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 5 okt (15 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Arena Personal är en koncern i rekryterings- och bemanningsbranschen. Vår idé är att leverera rätt person, på rätt plats, till rätt pris och vid rätt tillfälle! Det unika ligger i vår inställning; vi hittar möjligheter där andra ser begränsningar. Ambition, engagemang och närhet är självklara egenskaper, men lägg där till en stor portion rutin och ett genuint ansvarstagande så har du ringat in oss