2 ekonomiassistenter till kommun i söderort

2 ekonomiassistenter till kommun i söderort

Om tjänsten

Till en större kommun i söderort söker vi två ekonomiassistenter för uthyrningsuppdrag på heltid. Uppdragen beräknas starta så snart som möjligt och kommer att pågå till årsskiftet med goda möjligheter till förlängning.

I båda tjänsterna kommer du arbeta med avstämningar, betalningar till och från bank, filhanterint, kontering och registrering av bokföringsunderlag mm.
Du kommer även vara delaktig i arbetet vid bokslut.

Den ena tjänsten kommer vara mer inriktad mot kundreskontra, kravhantering och inkassoredovisning samt kassa och bank.
Den andra tjänsten kommer vara mer inriktad mot leverantörsreskontran samt granskning och hantering av utanordningar (utlägg, reseräkningar, kostnadsersättningar mm) och följa den representationspolicy som finns hos kunden. Du kommer även ha kontakt med medarbetarna och föra en dialog gällande deras utlägg och adminstrationen runt detta.

Det tillkommer även arbetsuppgifter med betalningspåminnelser, inkassokrav och avstämningsfrågor.

Din profil

Vi söker dig med:
  • Utbildning inom ekonomi, minst på gymnasienivå
  • Några års erfarenhet inom ekonomiområdet
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
  • Stor erfarenhet av arbete i Office-paketet samt större ekonomisystem
Det är meriterande om du har erfarenhet från kommunal verksamhet sedan tidigare.

För att vara aktuell för uppdraget har du tidigare arbetat med liknande uppgifter. Vi söker efter en självgående lagspelare som har lätt för att skapa och bibehålla relationer. Du har ett analyserande förhållningssätt och en hög kommunikativ förmåga. Vidare är du positiv, flexibel och noggrann. Självklart har du också ett öga för siffror och struktur.

Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!

Vi erbjuder

Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Du har nära kontakt med din personalansvarige som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.
Vi erbjuder tjänster inom olika områden och på olika nivåer. Hos oss har du chans att utvecklas genom varierande typer av uppdrag hos våra kunder. Du får flexibla arbetsförhållanden och -tider. Som extern medarbetare har du möjlighet att lära känna olika arbetsgivare och medarbetare, se nya arbetssätt och processer, arbeta i flera system och därmed bredda din kompetens och samla erfarenhet. Du får även viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär. Samtidigt står vi bakom dig och ger stöd när det är nödvändigt! Många av våra medarbetare får anställning hos våra kunder efter genomfört uppdrag.

Ansökan

Tre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på "ansök här" eller "ansök via extern webbplats".
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på "Sök jobbet" och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Ekonomi, Ekonomiassistent
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Sista ansökningsdag 19 okt (25 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi har ett personligt engagemang och anstränger oss alltid för att ordna saker på bästa sätt. Vi försöker hitta uppdrag som passar dig som medarbetare så att du hela tiden utvecklas för då vet vi att du trivs och gör ett bra jobb! Vi agerar professionellt i alla lägen och har gedigen kompetens i bolaget. Du som medarbetare får därför trygghet och en kompetent arbetsgivare. Våra Konsultchefer arbetar från början till slut med kunder och medarbetare i hela bemanningsprocessen vilket gör att vi har en nära kontakt och vet vad som är på gång och aktuellt för dig för tillfället.