Kontorsassistent till vinimportör

Kontorsassistent till vinimportör

Är du serviceinriktad, lösningsfokuserad, flexibel och ansvarsfull? Är du dessutom administrativt duktig och orädd att kavla upp ärmarna? Om svaret är JA - då har vi det perfekta jobbet för dig!

Om Apricot

Vi söker en ansvarsfull person att axla rollen som kontorsassistent på Apricots kontor i Frihamnen, Stockholm. Apricot är en av de ledande vinimportörerna i Sverige och finns sedan några år tillbaka även i Finland. Bolagets mål är att erbjuda ett brett utbud av kvalitetsviner i varje prisklass och man vill ligga i framkant genom att lansera olika smaktyper och förpackningar som efterfrågas av nyfikna vinkonsumenter.

Om tjänsten

Du kommer att ha många olika arbetsuppgifter och kontaktytor i din roll som kontorsassistent. En viktig uppgift är att hålla koll på deadlines och vara behjälplig i all tänkbar kontorsadministration - från inköp av kontorsmaterial till kontakt med vinproducenter på andra sidan jorden.

Typiska arbetsuppgifter
  • Kontorsadministration
  • Kontakt med vinproducenter, Systembolaget och journalister
  • Kontakt med fotografer
  • Sköta offerthantering och artikeladministration
  • Assistera VD i viss administration (t.ex resebokningar, hotell etc)
  • Köra ut vinprover till Systembolaget, journalister och partners
  • Sköta bokningar och kontakter inför mässor
  • Sköta monterarbete under mässor
Om dig - vår nya kontorsassistent

Det är viktigt att du är en ordningsam och strukturerad person. Du behöver också vara lite händig och orädd att ta i där det behövs. Vidare så tror vi att du har tidigare erfarenhet av att ha jobbat administrativt och/eller med service.
  • Genomförd gymnasieutbildning eller postgymnasial utbildning
  • Erfarenhet av administrativa uppgifter och service
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, gärna ytterligare språk
  • Kunskaper i Word och Excel
  • Körkort B
De kanske absolut viktigaste personliga egenskaperna är att du är serviceinriktad, flexibel, ansvarsfull, noggrann och driven. Du gillar att jobba mot deadlines och är prestigelös i ditt förhållningssätt. Har du dessutom ett intresse för mat och vin så är det ett stort plus!

Övrig information

Tjänsten är en direktrekrytering med start 1 maj eller tidigare. Tjänsten är placerad på Apricots kontor i Frihamnen i Stockholm och du förväntas arbeta kontorstider.

Intervjuer hålls löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag 19 april. Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!

Vid frågor om tjänsten och rekryteringen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare på Barona sara.myrlov@barona.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Om Barona

Barona är en internationell koncern med kontor i 10 länder. I Sverige har vi kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Falun och Strömsund men levererar lösningar inom kompetensförsörjning över hela landet. Vi erbjuder våra kunder ett visionärt och framtidsanpassat partnerskap och våra medarbetare spännande möjligheter i alla skeden av karriären. Ända sedan starten i Finland 1999, bygger vår framgång på att hela vår organisation är kundorienterad och utmanar traditionellt tänkande när det gäller tjänsteutbud och affärsutveckling. Genom vårt fokus på innovation och digitalisering kan vi ständigt ligga i framkant när det gäller modern rekrytering.

När vi blickar framåt ser vi växande möjligheter och ett större fokus på internationella lösningar. I Sverige har vi under 2019 förvärvat Ageris, AMGA och Prizta och har den långsiktiga planen att bli en marknadsledande aktör samtidigt som vi behåller vår entreprenöriella kultur och framgångsrika specialiseringstrategi.

Läs mer här: http://barona.se/om-oss/
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll HR & Personal
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 16 apr 2021 (2 dagar kvar)