Brinner du för support? Tycker du om att ge service som överträffar förväntningarna?​

Brinner du för support? Tycker du om att ge service som överträffar förväntningarna?​

Då är det dig vi söker till vår servicedesk!

Vi arbetar med utveckling och förvaltning av banksystem och sitter i MOOD-gallerian i centrala Stockholm. Vi letar nu efter en positiv och driven kollega som huvudsakligen kommer att bemanna vår servicedesk och vara ett viktigt stöd till våra konsulter i daglig ärendehantering. Du arbetar i nära kontakt med våra service delivery managers och lösningsansvariga och stöttar dem med information, rapporter, förbättring av arbetsrutiner, schemaläggning och med att följa upp våra supportleveranser.

För denna roll lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper. När du arbetar i vår servicedesk är du vårt ansikte utåt mot kunderna och har en central roll i hur vi uppfattas. Vi tror därför att du har en positiv attityd, hög serviceanda och har lätt att kommunicera med kunder och kollegor. Du har en förmåga att sätta dig i kundens situation, följer upp ärendet tills att en lösning har nåtts och bemöter alla professionellt. Vi tror också att du är en person som gärna kommer med förslag som leder till att verksamheten utvecklas och rutiner och arbetssätt hela tiden förbättras.

Vi letar efter dig som har:
  • Minst 2 års erfarenhet av support/service
  • God förmåga att kommunicera verbalt och skriftligt på svenska och engelska
Meriterande:
  • Erfarenhet av ITIL eller motsvarande kunskap av processorienterade arbetssätt
  • Erfarenhet av ärendehanteringssystemet Jira
För att trivas hos oss är det viktigt att vara prestigelös, att ställa upp för sina kollegor och att dela med sig av sina kunskaper. Vi erbjuder en arbetsplats där du utvecklas och får lära dig nya saker. Vi har dessutom ett generöst förmånspaket och värdesätter sociala aktiviteter tillsammans (bl a har vi gemensam frukost varje fredag). Kort och gott: vi trivs och har kul ihop!

Omfattning, tillträde:

Heltid (8-17), tillsvidareanställning som inleds med 6 mån provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.

Frågor eller funderingar? Tveka inte att höra av dig till Elin Westerberg, HR-ansvarig, 0703-900 540 elin.westerberg@applicon.se
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 27 maj 2019 (36 dagar kvar)
Visa var

Om arbetsgivaren

Applicon är ett IT-bolag inom bank- och finanssektorn. Bolaget har under sina 23 år samarbetat med åtskilliga banker och finansföretag i Norden. De 50 medarbetarna har bred erfarenhet av bank-, finans- och affärsprocesser, förvaltning, systemutveckling, implementation av standardsystem samt anpassning av internationella banksystem för de svenska och nordiska marknaderna. Vi ägs av isländska Origo.