Redovisningsekonom till Stockholms city

Redovisningsekonom till Stockholms city

Vi söker en erfaren redovisningsekonom som vill ha ett fritt och självständigt arbete med varierande arbetsuppgifter. Du ansvarar för hela företagets redovisning med allt från löpande bokföring, kund- och leverantörsreskontra till bokslut och årsredovisning. Du kommer att arbeta självständigt med företagets alla redovisningsrelaterade frågor. Tjänsten är placerad på kundens huvudkontor i ljusa och fräscha lokaler mitt i centrala Stockholm.

ArbetsuppgifterI rollen som redovisningsansvarig kommer du att arbeta med varierande ekonomiska och administrativa arbetsuppgifter såsom bokföring, ekonomiska transaktioner, audit, momsredovisning, löner, skatter och avgifter. Du kommer att sitta på ett mindre kontor vilket innebär att du innehar en viktig funktion för alla ekonomiska fråga och måste tycka om att arbeta självständigt.

I arbetsuppgifterna ingår även ansvar för kontoret vilket inkluderar en del administrativa arbetsuppgifter såsom kontorsinköp. Du kommer att agera kontaktperson såväl internt som externt i alla frågor som rör företagets redovisning.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att inkludera;
  • Löpande bokföring
  • Kund- och leverantörsreskontra
  • Avstämningar
  • Månads- och årsbokslut
  • Moms och skattedeklarationer
  • Löneadministration
  • Diverse administrativa uppgifter inom ekonomi och kontor
Kvalifikationer
  • Gymnasiekompetens, gärna inom ekonomi eller administration
  • Några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom redovisning
  • Erfarenhet av att arbeta självständigt med ekonomiska arbetsuppgifter
  • Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska i både tal och skrift
Personliga egenskaperFör vår kunds räkning söker vi efter en trygg och pålitlig person som är noggrann och analytisk. Då du är ensam i rollen behövs en person som är självgående och initiativrik och har förmåga att strukturera ditt eget arbetssätt. Ett krav är att du är en utpräglad "doer" och det är viktigt att du kan leverera resultat och hålla deadlines. Egenskaper som värderas högt är förmåga att prioritera samt strukturera och planera arbetet.

För att trivas med arbetsuppgifterna är det viktigt att vara serviceinriktad och flexibel och att du självständigt kan hitta lösningar på de varierande behov och frågeställningar som uppstår på kontoret. Du har god kommunikativ och social förmåga. Som person är du positiv, prestigelös och har hög integritet.

Mer om tjänstenVår kund erbjuder ett fritt och självständigt arbete med goda anställningsvillkor och engagerade kollegor som är stolta över verksamheten.

Direktrekrytering
Tillträde: maj/juni 2019

Omfattning: Heltid

Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andara.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.

OBS! För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.

Varmt välkommen med din ansökan!
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Ekonomi, Redovisningsekonom
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 1 maj 2019 (12 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi på Andara är specialiserade på konsultuthyrning och rekrytering till stora och medelstora företag i Stockholms Län. Vi är inriktade på personal inom Administration/Service, Ekonomi, HR/Lön, Marknad och IT.