Redovisningsekonom till Stockholm city

Redovisningsekonom till Stockholm city

Vi söker en självständig och ansvarstagande redovisningsekonom som vill arbeta i en organisation som bedriver ett långsiktigt arbete, både nationellt och internationellt. Du blir del av en stor helhet och får ungefär 22 000 kollegor, både i Sverige och runt om i världen. I denna organisation får du chansen att göra verklig skillnad och bidra till en hållbar samhällsutveckling med människovärdet i centrum.
Du kommer att arbeta i en servicebyrå som internt fungerar som en redovisningsbyrå åt organisationens olika delar. Du kommer att ansvara för redovisning från ax till limpa för dina utpekade interna kunder. Du ska vara lyhörd och hjälpsam och gilla ett omväxlande och varierande arbete.
Servicebyrån har cirka 10 kompetenta och trevliga medarbetare som arbetar med varierande arbetsuppgifter inom redovisning och lön. Gott samarbete värderas högt. Idag sitter servicebyrån i Vasastan men flyttar under våren till nya och större lokaler på Södermalm.

ArbetsuppgifterSom redovisningsansvarig har du helhetsansvar för redovisningen för dina interna kunder. Du kommer att arbeta i en bred roll som erbjuder stor variation med allt ifrån den löpande bokföringen till avstämningar, bokslut och rapportering. I ditt ansvar ingår även att hjälpa och vägleda dina kunder samt bistå i löpande förbättringsarbete.

Nedan följer några exempel på arbetsuppgifter:
  • Löpande redovisning
  • Avstämningar
  • Bokslut, årsredovisningar
  • Uppföljning och analys av resultat
  • Budget- och prognosarbete
  • Statistik och löpande ekonomiadministration
  • Daglig kontakt med dina interna kunder
KvalifikationerFör att fungera väl i rollen har du lång och gedigen erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har god kunskap om ekonomiska flöden och har självständigt arbetat med alla delar inom redovisning.
  • Goda kunskaper i Office-paketet
  • Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift
Personliga egenskaperVi söker efter en trygg och pålitlig person som är tålmodig och analytisk. Du är prestigelös och har hög integritet. Det är viktigt att vara lättlärd och snabbt kunna sätta sig in i nya system och rutiner. Du har vidare god samarbetsförmåga samtidigt som du arbetar bra självständigt.

Du har förmåga att strukturera och organisera ditt eget arbetssätt. För att trivas är det viktigt att vara social, nyfiken och framåt. Sist men inte minst så brinner du för utmärkt service och är kundorienterad.

Mer om tjänsten
  • Tillsättning: omgående
  • Omfattning: heltid, måndag-torsdag kl 8-17 och fredag kl 8-16.30
  • Placering: initialt Vasastan och under våren flytt till nya lokaler på Södermalm
  • Uppdraget är ett "hyrköpsuppdrag" och du kommer att bli anställd hos oss på Andara de första 6 månaderna och därefter övergår anställningen till kund om båda parter så önskar
Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andara.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.

OBS! För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.

Varmt välkommen med din ansökan!
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Ekonomi, Redovisningsekonom
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 12 apr (20 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi på Andara är specialiserade på konsultuthyrning och rekrytering till stora och medelstora företag i Stockholms Län. Vi är inriktade på personal inom Administration/Service, Ekonomi, HR/Lön, Marknad och IT.