Redovisningsassistent till KlarSynt

Redovisningsassistent till KlarSynt

Till KlarSynt i Kista söker vi en självgående och driven redovisningsekonom. Du kommer att ingå i serviceorganisationen som supportar butikerna och ska ansvara dels för dagliga redovisningsuppgifter och dels för att utveckla och förbättra rutiner och processer. Du ska vara lösningsorienterad och handlingskraftig och gilla ett omväxlande arbete.

KlarSynt är Sveriges största butiksägda optikerkedja med ca 120 fristående och kunniga optiker i Sverige - från Övertorneå i norr till Trelleborg i söder. Hos KlarSynt får dina ögon den omtanke de förtjänar. KlarSynt undersöker inte bara din syn, utan tittar på alla dina behov i vardagen. Hos KlarSynt hittar du även ett av marknadens bredaste sortiment av bågar, glas och linser. År 2015 firade KlarSynt 20 år som optikerkedja.

Arbetsuppgifter

Som redovisningsekonom jobbar du i en bred roll som erbjuder stor variation med allt ifrån löpande ekonomiadministration till kontakt med butikerna och redovisningsbyrån. I ditt ansvar ingår även att vara delaktig i utveckling av processer och rutiner för redovisningen samt bistå i automatiseringsprojekt, systemutveckling och löpande förbättringsarbete.

Kvalifikationer

För att fungera väl i rollen har du 3-5 års erfarenhet som redovisningsekonom. Du måste snabbt kunna sätta dig in i rollen och arbeta självständigt. Du har god kunskap om ekonomiska flöden och har självständigt arbetat med redovisning. Det är meriterande om du har vana av att arbeta med löpande förbättrings- och utvecklingsarbete inom en ekonomiavdelning och har ett intresse för IT relaterade frågor. Det är vidare meriterande om du har arbetat i affärssystemet Fortnox.
  • Mycket goda kunskaper i Office-paketet och då särskilt Excel
  • Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift
Personliga egenskaper

Ett krav för att axla rollen på KlarSynt är att du är en utpräglad "doer" och det är viktigt att du kan leverera resultat och hålla deadlines. Du är prestigelös och har hög integritet. Du har vidare god samarbetsförmåga samtidigt som du arbetar bra självständigt. Du vågar ta för dig och leder gärna förbättrings- och utvecklingsarbete tillsammans med dina kollegor inom serviceorganisationen. Skinn på näsan kombinerat med en god portion diplomati är viktigt för rollen. Vi söker efter en kommunikativ, öppen och utåtriktad person.

Mer om tjänsten
  • Tillsättning: omgående
  • Omfattning: heltid
  • Placering: Kista
Uppdraget är initialt ett konsultuppdrag under 6 månader med möjlighet till förlängning - alternativt att KlarSynt efter inhyrningsperioden önskar anställa den uthyrda konsulten om båda parter parters så önskar.

Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andara.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.

OBS! För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.

Varmt välkommen med din ansökan!
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Ekonomi, Ekonomiassistent, Redovisningsekonom
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Sista ansökningsdag 27 apr 2019 (2 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi på Andara är specialiserade på konsultuthyrning och rekrytering till stora och medelstora företag i Stockholms Län. Vi är inriktade på personal inom Administration/Service, Ekonomi, HR/Lön, Marknad och IT.