Löneadministratör till city

Löneadministratör till city

Har du några års erfarenhet av arbete i löneprocessen och söker efter nya utmaningar? Är du kommunikativ, entusiastisk och är hungrig på att lära dig mer om lönearbetet? Brinner du för lön och har förmågan till ett lösningsfokuserat arbetssätt? Då kanske detta uppdrag är något för dig!

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu, för vår kunds räkning, en löneadministratör till deras kontor i city som ska arbeta tillsammans med två kollegor i lönegruppen. Löneteamet ansvarar för koncernens fyra bolag och hanterar ca 1000 löner tillsammans. Under 2017 lades lönerna ut på en extern leverantör och lönehanteringen flyttades ut till ett Shared Service Center inom koncernen. Som löneadministratör i denna roll kommer du arbeta med att förbereda löneökningen genom att förbereda data och arbeta löpande med administrationen kring löneprocessen. Du kommer arbeta med att lägga in sjukfrånvaro och föräldraledigheter, ansvara för att all data gällande övertid, bilförmåner, bonusar förs korrekt in i systemet. Du kommer även arbeta med kvalitetssäkring i lönearbetet genom att utföra avstämningar och kontroller.

Vem är du?

Vi söker dig som arbetat 1-3 år med löneadministration och har arbetat med olika delar av processen. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och tror att du är en positiv person som har förmåga till att anpassa sig i olika situationer och har ett öga för förbättring. Vidare är du kommunikativt lagd och trivs i en supporterade roll. Du kan på ett naturligt sätt ta för dig av nya uppgifter och räds inte för nya utmaningar. Du trivs i att arbeta i ett högt tempo och i en föränderlig miljö, där du har möjlighet att ge förlag på förändring och processförbättring.

För att lyckas i rollen har du goda kunskaper i Excel och kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska.

Mer om rollen

En spännande och utmanande roll där du får chansen att lära sig mer av arbetet som löneadministratör. Du kommer arbeta tillsammans med två kollegor och rapportera till lönechefen. I denna roll kommer du ha kul på jobbet och arbeta tillsammans med härliga kollegor med mycket humor!

Mer om tjänsten
  • Tillsättning: omgående
  • Omfattning: heltid
  • Placering: Stockholms city
  • Uppdragstyp: minst 6 månaders inhyrning med möjlighet till förlängning - alternativt att kunden efter 6 månader önskar anställa den uthyrda konsulten om båda parter parters så önskar
Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Svante Norin på svante.norin@andara.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.

Varmt välkommen med din ansökan!

För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll HR & Personal, Löner & Förmåner
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Sista ansökningsdag 27 okt 2019 (11 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi på Andara är specialiserade på konsultuthyrning och rekrytering till stora och medelstora företag i Stockholms Län. Vi är inriktade på personal inom Administration/Service, Ekonomi, HR/Lön, Marknad och IT.