Löneadministratör till Södermalm

Löneadministratör till Södermalm

Vår kund som är en välkänd hjälporganisation behöver din hjälp! Vi söker en drivande och engagerad löneadministratör som brinner för att strukturer men också bidrar till enhetens utveckling. Företaget sitter i fräscha lokaler på Södermalm i Stockholm.

Arbetsuppgifter

I din roll som löneadministratör arbetar du huvudsakligen med lönebearbetning och utbetalning av lön, avtalstolkning och tillhörande administrativa arbetsuppgifter. Du kommer att ge stöd till chefer och genomföra utbildningsinsatser inom området. I arbetsuppgifterna ingår också diverse personaladministrativa arbetsuppgifter såsom att skriva olika typer av intyg, lämna uppgifter till andra myndigheter, bemanningsadministration mm. Utifrån din kompetens och intresse kommer du också att självständigt ansvara för specifika områden.

Om arbetsuppgifterna
  • Du har vana/erfarenhet från löneutbetalningar
  • Du har erfarenhet av att rapportera till olika myndigheter
  • Du är van att tolka olika kollektivavtal
  • Du är van att arbeta med olika löneadministrativa arbetsuppgifter
Kvalifikationer

Du har gymnasieutbildning samt vidareutbildning inom löne- och HR-området och/eller dokumenterad och väl vitsordad erfarenhet av flerårigt löneadministrativt arbete. Har du erfarenhet av Visma lönesystem är det meriterande, likaså om du har arbetat med bemanningssystemet TimeCare. Du har kunskap om och erfarenhet av att tolka arbetsrättslig lagstiftning och kollektivavtal. Dessutom har du mycket goda datakunskaper och goda kunskaper i Office-paketet och du har även en god förmåga att kommunicera på perfekt svenska i såväl tal som skrift.

Om dig
  • Du har minst gymnasieutbildning
  • Du behärskar Excel på hög nivå
  • Det är meriterande om du har vidareutbildat dig inom löneområdet
  • Du behärskar perfekt svenska och engelska obehindrat i tal och skrift
  • Du har arbetat med Visma, TimeCare och med Officepaketet
Mer om tjänsten:
  • Tillsättning: snarast möjligt
  • Omfattning: heltid
  • Placering: Södermalm - Stockholm
  • Uppdragstyp: minst 6 månaders inhyrning med möjlighet till förlängning eller anställning
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och där förmågan att arbeta konsultativt mot våra kunder är av stor betydelse. Du är noggrann, eftertänksam, strukturerad och har förmåga att ta ansvar för dina uppgifter. Du har lätt för att samarbeta och trivs med att arbeta i team. Vi arbetar med ständiga förbättringar och det är av stor betydelse att du är utvecklingsinriktad och har kunden i fokus. Givetvis brinner du för att arbeta med löne/personaladministrativa arbetsuppgifter. Arbetstempot varierar över tid och därför är det viktigt att du kan hantera högre tempo under perioder i månaden och hålla "deadlines".

För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.

Varmt välkommen med din ansökan!
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll HR & Personal, Löner & Förmåner, HR-administration
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Sista ansökningsdag 24 maj 2019 (33 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi på Andara är specialiserade på konsultuthyrning och rekrytering till stora och medelstora företag i Stockholms Län. Vi är inriktade på personal inom Administration/Service, Ekonomi, HR/Lön, Marknad och IT.