Ekonomiassistent till investmentbolag i Stockholms city

Ekonomiassistent till investmentbolag i Stockholms city

Till ett mycket framgångsrikt investmentbolag söker vi en erfaren ekonomiassistent på deltid som vill ha ett fritt och självständigt arbete med varierande arbetsuppgifter. Vår kund växer och ekonomiavdelningen behöver utökas. Fokus i rollen kommer att vara att arbeta med löpande bokföring. Tjänsten är placerad på kundens huvudkontor i ljusa och fräscha lokaler mitt i centrala Stockholm.

Arbetsuppgifter

I rollen som ekonomiassistent kommer du att arbeta med varierande ekonomiska arbetsuppgifter såsom löpande bokföring, ekonomiska transaktioner, betalningar, momsredovisning, skatter och avgifter. Du kommer att sitta på ett mindre kontor och måste tycka om att arbeta självständigt. Du rapporterar till och samarbetar nära ekonomiansvarig på företaget. Företaget har verksamhet utomlands så du kommer att hantera internationella avtal, transaktioner och valutor. Engelska är koncernspråk.

Kvalifikationer

Vi ser gärna att du har ekonomiutbildning motsvarande gymnasieekonom och att du har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom redovisning. Det är meriterande om du har erfarenhet av IFRS rapportering.
  • Goda kunskaper i Office-paketet
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
Personliga egenskaper

Vi söker en trygg och pålitlig person som är noggrann och analytisk. Du är självgående och initiativrik och gillar högt tempo och snabba beslut. Du är en utpräglad "doer" och det är viktigt att du kan leverera resultat och hålla deadlines. För att trivas med arbetsuppgifterna är det viktigt att vara serviceinriktad och flexibel och att du självständigt kan hitta lösningar på de varierande behov och frågeställningar som uppstår på kontoret, såväl lokalt i Sverige som gentemot de internationella verksamheterna. Du har god kommunikativ och social förmåga. Som person är du också positiv, prestigelös och har hög integritet.

Mer om tjänsten

Vår kund erbjuder ett fritt och självständigt arbete med goda anställningsvillkor och engagerade kollegor som är stolta över verksamheten. Verksamheten växer i snabb takt och du får möjlighet att vara med på en spännande resa. Genom de varierande arbetsuppgifterna får du stora möjligheter att utvecklas och lära nytt inom alla områden inom ekonomi och redovisning.

Direktrekrytering
  • Tillträde: augusti/september 2019
  • Omfattning: halvtid, arbetstid enligt överenskommelse
Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andara.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.

OBS! För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.

Varmt välkommen med din ansökan!
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Ekonomi, Ekonomiassistent
Typ av anställning Deltid, Projekt- / Visstidsanställd
Sista ansökningsdag 28 juni 2019 (9 dagar kvar)
Visa var

Om arbetsgivaren

Vi på Andara är specialiserade på konsultuthyrning och rekrytering till stora och medelstora företag i Stockholms Län. Vi är inriktade på personal inom Administration/Service, Ekonomi, HR/Lön, Marknad och IT.