Ekonomiassistent till Stockholm city

Ekonomiassistent till Stockholm city

Vi söker en trygg och ansvarstagande ekonomiassistent som vill arbeta i en organisation som bedriver ett långsiktigt arbete, både nationellt och internationellt. Du blir del av en stor helhet och får ungefär 22 000 kollegor, både i Sverige och runt om i världen. I denna organisation får du chansen att göra verklig skillnad och bidra till en hållbar samhällsutveckling med människovärdet i centrum. Du kommer att arbeta i en servicebyrå som internt fungerar som en redovisningsbyrå åt organisationens olika delar. Du kommer att arbeta med löpande ekonomiska arbetsuppgifter och utföra dagliga rutiner för de kunder du ansvarar för. Du ska vara serviceminded och hjälpsam och gilla ett omväxlande och varierande arbete. Servicebyrån har cirka 10 kompetenta och trevliga medarbetare som arbetar med varierande arbetsuppgifter inom redovisning och lön. Gott samarbete värderas högt. Idag sitter servicebyrån i Vasastan men flyttar under våren till nya och större lokaler på Södermalm.

ArbetsuppgifterSom ekonomiassistent kommer du att arbeta med sedvanliga löpande ekonomiassistentuppgifter för ett flertal olika kunder såsom kund- och leverantörsreskontra, betalningar, fakturor och löpande bokföring. I ditt ansvar ingår även att hjälpa och vägleda servicebyråns kunder och svara på frågor.

KvalifikationerEtt krav för att axla rollen är att du har ekonomiutbildning motsvarande gymnasieekonom eller likvärdigt. Du har minst 2-3 års erfarenhet av arbete på en ekonomiavdelning.
  • Goda kunskaper i Office-paketet
  • Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift
Personliga egenskaperVi söker efter en trygg och pålitlig person som är noggrann och hjälpsam. Du har hög integritet och gillar att ha många bollar i luften samtidigt. Du har vidare god samarbetsförmåga samtidigt som du arbetar bra självständigt. För att trivas med arbetsuppgifterna och på kontoret är det viktigt att ha god social kompetens och gilla att jobba i team. Du är flexibel och har förståelse för att det ibland finns behov av att snabbt skifta fokus.

Mer om tjänsten
  • Tillsättning: omgående
  • Omfattning: heltid, måndag-torsdag kl 8-17 och fredag kl 8-16.30
  • Placering: initialt Vasastan och under våren flytt till nya lokaler på Södermalm
  • Uppdraget är ett "hyrköpsuppdrag" och du kommer att bli anställd hos oss på Andara de första 6 månaderna och därefter övergår anställningen till kund om båda parter så önskar
Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andara.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande. OBS! För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.

Varmt välkommen med din ansökan
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Ekonomi, Ekonomiassistent
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 12 apr (24 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi på Andara är specialiserade på konsultuthyrning och rekrytering till stora och medelstora företag i Stockholms Län. Vi är inriktade på personal inom Administration/Service, Ekonomi, HR/Lön, Marknad och IT.