Ekonomiansvarig till Apis Training

Ekonomiansvarig till Apis Training

Vi söker en driven och ansvarstagande ekonomiansvarig till Apis Training. Du kommer att ansvara för företagets hela ekonomifunktion som bland annat inkluderar redovisning, lön, bokslut och rapportering. Uppdraget är ett föräldravikariat under cirka 1 år.

Apis Training är ett av världens ledande företag inom teknikutbildning för telekombranschen. Företaget har levererat prisbelönta utbildningar till mobiloperatörer, nätleverantörer, tjänsteleverantörer, tillsynsmyndigheter och konsultföretag sedan 1994. Apis är ett globalt företag med utbildningar över hela världen. Huvudkontoret ligger på Rosenlundsgatan på Södermalm i Stockholm.

Arbetsuppgifter

Som ekonomiansvarig har du helhetsansvar för redovisningen inom Apis Training. Du kommer att arbeta i en bred roll som erbjuder stor variation med allt ifrån bokföringen och reskontra till löner, bokslut och rapportering.

Nedan följer några exempel på arbetsuppgifter:
  • Löpande bokföring
  • Avstämningar
  • Periodiseringar
  • Kund- och leverantösreskontra
  • Månads- och årsbokslut samt årsredovisning
  • Moms-, skatt- och arbetsgivardeklarationer
  • Budget och uppföljning
  • Lönehantering
I rollen rapporterar du direkt till företagets VD och arbetar nära företagets säljare och lärare. I denna roll sitter du också i företagets ledningsgrupp och styrelse.

Kvalifikationer

För att fungera väl i rollen har du en examen inom ekonomi eller motsvarande och 3-5 års erfarenhet som redovisningsekonom. Du har god kunskap om ekonomiska flöden och har självständigt arbetat med redovisning från ax till limpa. Det är meriterande om du har arbetat i affärssystemen Björn Lundén och Visma Lön.
  • Goda kunskaper i Office-paketet är ett krav
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav
Personliga egenskaper

Vi söker efter en trygg, stabil och pålitlig person som är noggrann och prestigelös. Du har starkt driv, gillar högt tempo och är stresstålig. Du har vidare god samarbetsförmåga och tycker om att vara delaktig i verksamheten. Du har initiativkraft och pondus och är samtidigt en lyhörd och prestigelös lagspelare som bidrar där det bäst behövs. För att trivas på Apis Training är det viktigt att vara social, nyfiken och intresserad.

Mer om Apis Training

Apis Training är ett internationellt företag som är i framkant inom teknisk utbildning. Apis Training arbetar främst med kunder inom telekom och levererar utbildning i över 80 länder. I den här rollen blir du en viktig del av ett företag som har utbildat världen sedan 1994.

Idag täcker kursportföljen allt från 2G till 5G och från allmän datakommunikation/IP till moln, SDN och NFV. Apis Training erbjuder tre olika sorters utbildningsmöjligheter, klassrumsutbildning, virtuella kurser och inspelade kurser.

Apis Training sitter i ljusa och fräscha lokaler på Södermalm och delar kontor med två andra IT-företag. På Apis Training arbetar 18 medarbetare i Sverige, Polen, USA och Kina.

Mer om tjänsten
  • Tillsättning: omgående
  • Omfattning: heltid
  • Placering: Södermalm Stockholm
  • Uppdragstyp: konsultuppdrag under en föräldraledighet till och med 31 januari 2021
Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andara.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.

OBS! För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.

Varför jobba på Andara?

Våra kunder brukar beskriva Andara som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.

Andara Konsultuthyrning och Rekrytering arbetar som namnet antyder både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.

Andara är konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.

Varmt välkommen med din ansökan!
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Ekonomi, Ekonomichef
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 21 feb 2020 (31 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi på Andara är specialiserade på konsultuthyrning och rekrytering till stora och medelstora företag i Stockholms Län. Vi är inriktade på personal inom Administration/Service, Ekonomi, HR/Lön, Marknad och IT.