CFO för interimsuppdrag hos Andaras kunder

CFO för interimsuppdrag hos Andaras kunder

Bakgrund:
Då och då får vi in kundförfrågningar som handlar om att kundföretaget snabbt behöver en interimslösning för att täcka en vakans inom ekonomifunktionen. Det kan vara så att någon hos kunden blivit sjuk, att kunden förvärvar ett bolag, att överbrygga en pågående rekrytering eller att kunden helt enkelt fått mer att göra därför tillfälligt behöver förstärka med en mycket kompetens kraft.

Just nu har vi inte något konkret uppdrag - men vi vet att det det kommer in förfrågningar under hösten och vill därför skapa kontakt med dig.
Alla uppdrag är olika - men här kommer en lista med de vanligaste kundönskemålen:
  • Övergripande ansvar för hela ekonomifunktionen
  • Månads- och årsbokslut
  • Konsolidering av koncernens bolag
  • Rapportering till styrelse och VD
  • Analysarbete
  • Arbete med budget och prognos
  • Stötta ekonomiavdelningen i ekonomi- och redovisningsfrågor
  • Personalansvar
  • Ad hoc-uppgifter kopplade till ovan
För den här rollen söker vi dig med minst 5-10 år erfarenhet av ovan beskrivna uppgifter. Du har tidigare haft personalansvar. Du har också starka kunskaper i redovisning och erfarenhet av koncernredovisning. Som person är du mycket driven, ambitiös och framåt. Vi ser gärna att du är trygg i dig själv och van att hantera flera bollar i luften. Du är också duktig på att samarbeta och prestigelös i ditt sätt att arbeta. Vidare ser vi gärna att du är en proaktiv och strukturerad person som på egen hand driver arbetet framåt. Du är i tillägg till detta van att anpassa dig till nya situationer och har en flexibel inställning. För att vara aktuell för denna tjänst som interims CFO bör du uppfylla följande krav:

Kvalifikationer
  • Civilekonomexamen eller motsvarande
  • Minst 5-10 års erfarenhet i rollen som CFO
  • Mycket starka kunskaper inom både redovisning och controlling
  • Hands on och självständig i hela redovisningsprocessen
  • Självständig i koncernredovisning
  • Goda system- och IT-kunskaper
  • Mycket god konsultvana
  • Mycket goda ledaregenskaper
  • Utmärkta kunskaper i svenska och engelska
Anställningsformerna kan variera:

Du kan blir anställd hos oss på Andara för den tid som uppdraget varar eller så har du kanske ett eget företag och blir underkonsult till oss. Vi på Andara välkomnar båda formerna.

Heltid - eller deltid?

De flesta uppdragen handlar om heltidsjobb. Men då och då kan det även handla om olika former av deltid.

Lite info om rekryteringsprocessen

Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Svante Norin på svante.norin@andara.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan.

Varmt välkommen med din ansökan!

För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Organisation & ledning, Ekonomi, Ekonomichef
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 24 nov 2019 (40 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi på Andara är specialiserade på konsultuthyrning och rekrytering till stora och medelstora företag i Stockholms Län. Vi är inriktade på personal inom Administration/Service, Ekonomi, HR/Lön, Marknad och IT.