Analytiker Företag & Brf

Analytiker Företag & Brf

Bank & finansbranschen är under stor förändring. Med hållbarhet i fokus driver vi förändring och vi vill leda utvecklingen inom vårt område boende och boendeekonomi. Förändrade kundbeteenden och digitaliseringen med ökad transparens, skapar stora möjligheter för oss. Vi växer och tar marknadsandelar. Vårt värderingsdrivna arbetssätt med inkluderande ledarskap och självdrivande medarbetare tar oss beslutsamt framåt med tempo.

Är du en engagerad och driven analytiker med mångårig erfarenhet från bank och finans med inriktning mot bygg- och fastighet? Fortsätt läs, för då kan du vara vår nästa Analytiker Företag och BRF!

Din roll
Du ingår i ett affärsteam som består av analytiker, kundansvariga, fastighetsvärderare och kreditsupport på vårt kontor i Solna. I teamet arbetar vi nära varandra för att på ett framgångsrikt sätt skapa förutsättningar för långsiktiga relationer till nya och befintliga kunder. Din huvudsakliga uppgift är analys av företagskunder.

Som analytiker ansvarar du för:
  • kreditbedömning av fastighets- och byggföretag
  • kreditbeslutsunderlag och föredragning av dessa
  • att hålla dig á jour med till fastighetsmarknaden relaterad lagstiftning, redovisningsfrågor, makro m.m.
  • bevakning, administration och dokumentation samt löpande rapportering
Du deltar även vid kundbesök och andra marknadsaktiviteter, ibland utanför ordinarie kontorstid. Ditt arbete innebär även att du samarbetar med kundansvarig i affärs- och kunddialoger samt agerar expert i de frågor som rör analys och kreditbedömning.

Organisatoriskt tillhör du enheten Kredit inom Affärsspecialister och i din roll rapporterar du till Chef Analys Företag & Brf.

Din bakgrund
Det vi vet är att vår omvärld förändras i en allt snabbare takt och ju mer komplexa arbetsuppgifter, desto viktigare med en organisation som präglas av mångfald, för att uppnå bästa möjliga resultat. Mångfald är därför en viktig del i vårt rekryteringsarbete. För oss handlar det om att arbeta inkluderande och att aktivt ta ställning för att olikheter berikar.

Vi letar efter dig som går till jobbet för att det engagerar dig och för att du tror på det företaget står för. Vi tror att du gillar att jobba i team, har förmåga att se till helheten och är van att ta ansvar även utanför din primära roll. Som person är du initiativrik, lösningsorienterad och ser alltid till att leverera.

Vi tror att du har en relevant akademisk utbildning och mångårig erfarenhet från bank med inriktning bygg- och fastighet eller annan erfarenhet från finansiering inom bygg- och fastighetsbranschen. Kunskaper inom kredit-, pant- och avtalsrätt eller kunskap att tolka fastighetsvärderingar är extra meriterande. Du behöver kunna uttrycka dig väl i såväl tal som i skrift eftersom du i rollen ansvarar för att skriva och föredra kreditbeslutsunderlag.

Din ansökan
Stämmer detta in på dig? Ansök redan idag, dock senast den 25 oktober 2020. I denna rekrytering samarbetar vi med We Select. Har du frågor om tjänsten kontakta Viktoria Shakalina på telefonnummer 0730-73 53 71.

I din ansökan ber vi dig att inkludera CV samt personligt brev. Om du inte har CV och personliga brev tillgängligt kan du även registrera en ansökan med din LinkedIn profil.

Välkommen med din ansökan!
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Fastighet, Bank, Finans & Försäkring, Analys & Rådgivning
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida https://www.sbab.se/
Sista ansökningsdag 25 okt 2020 (1 dag kvar)

Om arbetsgivaren

SBAB bildades 1985 och ägs av svenska staten. Vår affärsidé är att med nytänkande och omtanke erbjuda lån och sparande till privatpersoner, bostadsrättsföreningar och fastighetsbolag i Sverige. För att särskilja oss på bolånemarknaden, långsiktigt förstärka vår konkurrenskraft och uppnå vår vision – att erbjuda Sveriges bästa bolån – arbetar vi ständigt med att utveckla vårt kunderbjudande. Därför är Booli en del av SBAB. Booli utvecklar produkter och tjänster med utgångspunkt i bostadsmarknaden. SBAB bidrar till bättre boende och boendeekonomi och arbetar därför med FN:s globala hållbarhetsmål inom ramen för Agenda 2030. Målen utgör en integrerad del av SBAB:s hållbara styrmodell och dagliga arbete. SBAB har mycket nöjda kunder enligt Svenskt Kvalitetsindex och enligt Great Place to Work är SBAB en av Sveriges bästa arbetsplatser bland större företag. Antalet kunder uppgår till cirka 500 000 och vi är cirka 800 medarbetare..