Handläggare inom internationell inkasso till finansbolag

Handläggare inom internationell inkasso till finansbolag

Nu söker vi en driven, positiv och uttåtriktad handläggare till vår kunds backofficeavdelning inom internationella inkassotjänster. Inom avdelningen arbetar de främst med handläggning av deras kunders fodringar inom produkterna fakturaservice, inkasso och inkassobevakning. Deras produktionssystem är Rekondis och meriterande ifall man har erfarenhet från de systemet. Nu söker vi dig som vill hjälpa kunder och hitta skräddarsydda lösningar utifrån deras situation. Detta är initialt ett konsultuppdrag på 6 månader men ambition är att företaget vill anställa efter konsultperioden.

Arbetsbeskrivning
De löpande arbetsuppgifterna som Collection Administrator (CAD) består i att handlägga ärenden för deras import- och exportkunder med lämplig hantering av deras fodringar mot kunder båda innanför såväl utanför Sverige. I dagsläget har de drygt samarbete i 180 länder runt om i världen. Kommunikationen sker såväl muntligt som skriftligt på svenska och/eller engelska.
Som CAD verkar du för att kundens ärenden hanteras i enlighet med deras koncept, kundunika lösningar samt deras värderingar. Vidare säkerställer du att arbetet utförs i rätt tid och på ett kvalitetsmässigt sätt i syfte att medverka till en effektiv inkassoprocess.

Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som är serviceinriktad, engagerad, prestigelös, noggrann och gillar att arbeta administrativt. Du är en nyfiken person som gärna utmanar arbetssätt i jakten på den bästa lösningen. För att lyckas i rollen behöver du trivas med ett högt arbetstempo där du har förmågan att prioritera bland bland olika arbetsuppgifter och därmed fatta egna beslut. Du är flexibel och kan lätt anpassa dig till nya omständigheter och se möjligheter i förändringar. Vidare ser vi att du är en god lagspelare som bidrar till samarbetet i gruppen och mellan avdelningar.
  • Tidigare erfarenhet från ekonomi-, kredit- eller krav/inkasso avdelning
  • Erfarenhet av arbete med kund via telefon, mail eller personliga möten
  • Svenska och engelska i tal och skrift
  • Meriterande med erfarenhet från Rekondis
Om Amendo
Amendo är ett av Sveriges ledande konsult- och rekryteringsföretag inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Vi är ett expansivt bolag med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Sundsvall. Idag är vi ca 350 anställda med målsättning att fortsätta expandera och vara våra kunders naturliga första val. Amendo är ett auktoriserat företag i bemannings- och rekryteringsbranschen och kollektivavtal tillämpas.

Detta får du som konsult på Amendo
Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Du får en trygg arbetsgivare med ett välkänt varumärke och en engagerad konsultchef som kan branschen. Vi ser till att du får en spännande och långsiktig utveckling i din konsultroll. På Amendo tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

Frågor och kontakt
Välkommen att söka tjänsten omgående. Vi träffar lämpliga kandidater löpande. Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta Shahrokh.afyouni@amendo.se

Följ oss gärna på LinkedIn!
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Rekrytering hanteras av Amendo Bemanning & Rekrytering
Sista ansökningsdag 23 nov (3 dagar kvar)