Vi växer och behöver bli fler och söker därför just dig!

Är du vår nästa Bid Manager / anbudsansvarig?

För att ytterligare effektivisera försäljningen och ligga i framkant i våra kunderbjudanden kommer vi att anställa två nya personer som skall ansvara för våra anbud. En person på Fordonsdivisionen och en på Byggdivisionen.

Vi söker dig som är en mycket skicklig, kreativ och framtidsinriktad Bid Manager till vårt bolag som ständigt utvecklas och har stora tillväxtambitioner.

Albert Berner Montageteknik AB är ett svenskt dotterbolag till den internationellt etablerade Berner gruppen. Berner gruppen är ett ledande företag inom direktförsäljning av förbrukningsmaterial, tjänster och verktyg för yrkesverksamma inom bygg-, fordon och industrisektorn.

Berner befinner sig i en expansiv fas där du som Bid Manager fyller en viktig roll för våra säljare och regionchefer. Du utgår från huvudkontoret beläget i Västberga. Genom hög närvaro, effektiva lösningar och snabb prissättning bidrar du till framgång ute på fältet.

"Jag har arbetat här sedan 2004. Hos Berner råder ofta högt i tak och arbete under eget ansvar. Kombinationen mellan det egna ansvaret och gemenskapen mellan kollegorna har gjort att jag trivts i företaget.

- Thomas Lyagers, Fordonssäljare Här kan du läsa mer om Thomas intervju och hur det är att arbeta på Berner: https://career.masterhelp.se/berner ArbetsuppgifterSom Bid Manager ansvarar du för att inom ditt segment stödja säljteamet och ledning. Du kommer att arbeta med kundanalyser, kodning av offerter, validera enskilda priser samt ansvara för anbudsskrivning och prissättning. Huvudsakliga ändamålet är att stödja säljarna och regionscheferna i deras vardag för att öka effektiviteten i säljorganisationen. Du kommer att
  • Ha tät dialog med säljare och regionchefer
  • Genomföra lönsamhetsberäkningar på kundnivå
  • Kodning av artiklar från konkurrenter
  • I dialog med säljare och regionschefer, förstå lokala prisbilder och konkurrenssituation
  • Ansvara för upphandlingar - kodning och anbudsskrivning, såväl privata och offentliga upphandlingar
  • Öka lönsamhet för Berner och dess kunder

Dina kvalifikationer

  • Minst tre års erfarenhet av roller som Bid Manager, projektledare eller produktchef
  • Du har mycket goda kunskaper i excel
  • Du har goda kunskaper i powerpoint och word
  • Positivt om du har arbetat i affärssystemet SAP
  • Hög grad av struktur och noggrannhet
  • En lagspelare som vill att det ska gå bra för andra
  • Meriterande om du har lång erfarenhet av roller som Key account manager eller säljledare

Vi erbjuder dig

  • Månadslön
  • Tjänstepension
  • Friskvårdsbidrag och subventionerad lunch
  • E-learning och sälj- och produktutbildning
  • Goda utvecklingsmöjligheter i företaget
Vår personal är viktig för oss och tror på en bra balans mellan jobb och fritid därför erbjuder vi flexibla arbetstider och möjlighet till att arbeta på distans.

Är du intresserad så tveka inte att söka via länken nedan. Rekryteringsprocessen sker via löpande urval. Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Anna Skoog, Lead HR Business Partner på telefonnummer 070 838 81 62 eller via anna.skoog@berner.se
Varmt välkommen med din ansökan!

Berner är en del av tyska Berner Group. Vi har under 60 år försett fordons- och byggbranschen i 25 länder med förbrukningsprodukter, fästelement, handverktyg, el- och luftmaskiner samt kemiprodukter. Koncernen omsätter ca 10 mdkr och har ca 8 600 anställda. I Sverige är vi ca 100 medarbetare med en omsättning på ca 180 milj. Läs mer om oss på www.berner.se
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Ekonomi, Controller, Redovisningsekonom, Bank, Finans & Försäkring, Analys & Rådgivning
Typ av anställning Heltid
Hemsida https://www.intenso.se/sv
Sista ansökningsdag 12 sept 2022 (80 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Denna rekrytering hanteras av Intenso Teknikrekrytering som är specialiserade på rekrytering och search av chefer och specialister inom teknik och IT. Vår vision är att rekrytering ska vara enkelt. Vi har lösningarna som gör det enkelt. Oavsett hur ni vill att vi hjälper er så finns det en enkel lösning hos oss. Vi ska ge vår kunder kostnadseffektiva lösningar med hög leveransprecision. Search är en viktig del i vårt arbete. För våra uppdragsgivare är det en trygghet att veta att oddsen för en lyckad rekrytering är goda även i de svåraste fallen. Vi ingår i samma koncern som Säljpoolen, ett av Sveriges ledande rekryteringsföretag inom sälj och marknadsföring. Med hjälp av vårt gemensamma, egenutvecklade rekryteringssystem Masterhelp har vi byggt upp en stor databas av kvalificerade kandidater och smarta tekniska lösningar för effektiv rekrytering.