AFA Försäkring söker engagerad kundcentermedarbetare

AFA Försäkring söker engagerad kundcentermedarbetare

Vill du utvecklas i ett annorlunda försäkringsföretag? Våra försäkringar är en självklar del av kollektivavtalen och det svenska trygghetssystemet. 9 av 10 är försäkrade hos oss genom sitt jobb. Vi ägs av arbetsmarknadens parter och drivs utan vinstsyfte. Vi bedriver förebyggande arbete för att förbättra arbetsmiljö och hälsa på arbetsplatserna.

Hos oss har du goda utvecklingsmöjligheter i ett företag med schyssta anställningsförmåner. Dessutom finns vi mitt i centrala Stockholm - perfekt för dig som pendlar.Vill du få möjlighet att arbeta i en roll där du får hjälpa människor? Har du en känsla och intresse för service och kundbemötande? Då är du kanske vår nya kollega! Vi söker medarbetare till vårt Kundcenter som består av 20 engagerade personer.

Vad du kan förvänta dig
I rollen som kundcentermedarbetare är din viktigaste uppgift att besvara samtal från våra kunder på telefon och ge dem grundläggande information inom samtliga av våra försäkringsprodukter. Vid behov tar du även emot kundbesök på vårt kontor.

Du kommer även att ta emot samtal via vår växel vilket ger dig inblick i hur organisationen är uppbyggd. Det ingår också en del administrativa arbetsuppgifter som exempelvis besvara mejl och viss skadereglering. Vi är även aktiva på sociala medier.

Vad vi förväntar oss av dig
Vi söker dig som trivs i servicerollen och som har förmågan att möta kunders behov. Du har erfarenhet från servicebranschen och brinner för att ge det lilla extra till kunden. Du är kommunikativ och kan uttrycka dig i både svenska och engelska. Har du även kunskaper i andra språk är det meriterande.

Du gillar utmaningen i att hantera våra kunder med god och snabb service och anpassar dig väl efter kundens behov. Du trivs med att arbeta i ett tempo och med varierade arbetsuppgifter vilket ställer krav på din flexibilitet och din förmåga att självständigt hitta lösningar.

Du bidrar till gruppen med din positiva attityd och har lätt för att samarbeta med andra människor. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper

Detta kan vi erbjuda dig
Hos oss trivs våra medarbetare och vi får höga värden i våra medarbetarundersökningar. Det finns flera utvecklingsmöjligheten och många av våra medarbetare utvecklas tillsammans med oss.

Titta gärna på filmen om hur det är att jobba inom skadereglering och kundcenter. Här får du höra dina kanske blivande kollegor berätta om varför du ska börja jobba hos oss: Klicka här för att se filmen.

Kanske känner du någon annan som skulle passa för tjänsten? Se till att de får veta - dela med dina vänner!

Välkommen med din ansökan
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 6 mars. Om du har några frågor kontaktar du avdelningschef Susanne Karén på telefon 08-696 49 65.

Vi ser gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 6 mars.

Våra fackliga företrädare är:
Forena, försäkringsfacket, Benny Nyberg, telefon 08-696 46 12
Akademikerföreningen, Maria Schütt, telefon 08-696 49 74

Fakta om oss
AFA Försäkring ger trygghet och ekonomiskt stöd vid sjukdom, arbetsskada, arbetsbrist, dödsfall och föräldraledighet. AFA Försäkring drivs utan vinstsyfte och förvaltar cirka 200 miljarder kronor. En viktig del av vår verksamhet är att stödja forskning och projekt som aktivt syftar till att förbättra arbetsmiljön. AFA Försäkring har cirka 660 medarbetare och ägs av Svenskt Näringsliv, LO och PTK. Läs mer på www.afaforsakring.se.

Följ oss gärna via LinkedIn och Twitter.

#LI-AFA
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst, Bank, Finans & Försäkring, Försäkring
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.afaforsakring.se
Sista ansökningsdag 6 mars 2020 (8 dagar kvar)