Nordisk Kundansvarig / Key Account Manager till snabbväxande FinTech

Nordisk Kundansvarig / Key Account Manager till snabbväxande FinTech

Vi söker ambitiösa talanger till vårt team av Account Managers i Stockholm. Rollen går ut på att bygga och vårda relationer med Adyens befintliga kunder i Norden. Du kommer inte att jobba med nykundsbearbetning, men uppförsäljning av Adyens produkter och tjänster är en viktig del i Account Managerns jobb.

Vad du kommer att göra:
  • Representera Adyen som dina kunders primära kommersiella kontaktperson;
  • Hjälpa dina kunder att växa i multipla säljkanaler genom proaktiv rådgivning i Adyens produkter och tjänster såväl som i den globala betalningsvärlden;
  • Arbeta nära dina kollegor på Stockholmskontoret såväl som på Adyens kontor runtom i världen för att utveckla nya funktioner åt kunder och bygga hållbara relationer till dina kunder;
  • Leda tidskänsliga, tvär-funktionella initiativ i en snabbgående, entreprenöriell miljö med frihet under ansvar.
Vem du är:
  • En snabblärande individ med stark kommunikationsförmåga samt djup förståelse för både affärsrelationer såväl som teknik;
  • En nätverkare med mycket energi samt god förmåga att bygga relationer; självgående och entreprenöriell person med bevisad kommersiell edge samt duktig på förhandling; strategisk tänkare som är van vid att jobba med små tidsmarginaler;
  • Vi söker både juniora och seniora Account Managers - antingen 1-3 års eller 3+ års relevant erfarenhet som kundansvarig, produktspecialist eller managementkonsult inom komplex B2B-mjukvara, finansiella tjänster eller liknande. Erfarenhet från betalningsområdet är en fördel;
  • Universitetsexamen som civilekonom eller civilingenjör;
  • Flytande tal och skrift i engelska såväl som minst ett nordiskt språk;
  • Beredd på att resa upp till 50% av din arbetstid.
Vilka vi är:

Adyen är betalplattformen som väljs av världens ledande företag som möjliggör våra kunder att erbjuda friktionsfria betalningar mellan alla kanaler på webben, i mobilen och i butik. Med kontor runtom i världen, levererar Adyen produkter och tjänster till globala kunder som Spotify, Facebook och Uber men också ledande företag i Norden såsom Storytel, Daniel Wellington, Viaplay, BookBeat, Tiger of Sweden, Elgiganten (Elkjøp), Telia Company, Wolt, Taxify, och många fler.
Mer info
Kontaktperson Joakim Olsson
Telefon 0733824515
Email Mejla Joakim Olsson
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning, Key Account Manager
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida https://www.adyen.com
Sista ansökningsdag 16 jan 2020 (34 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Adyen är betalplattformen som väljs av världens ledande företag som möjliggör våra kunder att erbjuda friktionsfria betalningar mellan alla kanaler på webben, i mobilen och i butik. Med kontor runtom i världen, levererar Adyen produkter och tjänster till globala kunder som Spotify, Facebook och Uber men också ledande företag i Norden såsom Storytel, Daniel Wellington, Viaplay, BookBeat, Tiger of Sweden, Elgiganten (Elkjøp), Telia Company, Wolt, Taxify, och många fler.