Verksamhetschef till omsorgsverksamhet

Verksamhetschef till omsorgsverksamhet

Är du en stark ledare med erfarenhet inom vård eller omsorg? Trivs du i en roll där du får driva och utveckla verksamheten framåt? Då är uppdraget Verksamhetschef något för dig!

Om tjänsten
Som verksamhetschef kommer du att ansvara för att bedriva verksamhet inom hemtjänst. I tjänsten ingår fullt budget-, personal- och verksamhetsansvar. Du arbetar för att nå högsta möjliga personal- och kundnöjdhet inom budgeteringens ramar, med skapat utrymme för framtida investeringar. Till din hjälp kommer du att ha arbetsledare som stöttar med operativa arbetsuppgifter såsom bland annat företagets ekonomi samt juridiska frågor.

I din roll som verksamhetschef kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
  • Verksamhet- och förändringsledning
  • Budget-, personal- och arbetsmiljöansvar
  • Säkerställa rutiner för personalen
  • Bevaka processer, rutiner och ledningssystem
  • God kommunikation med representanter från sjukvården, myndigheter och andra intresseorganisationer
  • Personuppgiftsansvarig
Tjänsten som verksamhetschef är ett rekryteringsuppdrag där kunden erbjuder dig 75-100% anställning.

Om dig
Vi söker dig som har en högskoleexamen som sjuksköterska, socionom, beteendevetare eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har minst två års erfarenhet av arbete i ledande position, företrädesvis inom vård eller omsorg.
Du motiveras av utmaningen att utveckla verksamheter inom ramen för tillgänglig tid och budget. Du som är snabbfotad och starkt resultatorienterad har tidigare erfarenheter av att vända verksamheter kommer att glädjas åt möjligheten att implementera metoder du själv sett goda resultat av. Den största behållningen av ditt arbete är att se personalens stressnivå minska och att se personalens och kundernas nöjdhet öka. Som chef och ledare har du ett strategiskt perspektiv i alla dina beslut och handlingar. Du har en tydlig och konkret kommunikationsstil som inger förtroende och lämnar få frågor obesvarade.

Viktigt för tjänsten är:
  • Examen från högskola inom relevant område
  • Dokumenterad ledarerfarenhet
  • B-körkort
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om kunden
Vi kommer inte att gå ut med kundens namn i ett inledande skede. Däremot svarar vi gärna på frågor om tjänsten och företaget.
Vi har idag cirka 93 anställda inom verksamheterna som finns i Haninge, Huddinge och Tyresö kommun samt södra Stockholm. Vi är ett omsorgsbolag och vi erbjuder våra kunder hemtjänst, personlig assistans, ledsagning och avlösning. För oss är det viktigt att ha kunden i fokus och tillgodose deras behov. Våra ledord är kontinuitet, respektfullt bemötande, delaktighet samt omtanke. För oss är det en självklarhet att vi implementerar dessa värdegrunder i vårt dagliga arbete.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Sheyda Ali via mail sheyda.ali@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Chef, hemtjänst, verksamhetschef, ledare, verksamhetsledare, sjuksköterska, beteendevetare, socionom, äldreboende, vård, omsorg, omsorgsverksamhet
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Hälsa & Sjukvård, Vård & Omsorg
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Adecco
Hemsida http://www.adecco.se/
Sista ansökningsdag 10 aug 2022 (3 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Varje dag gör vi skillnad. För företag, organisationer och individer. Vi ser dagligen våra konsulter och kandidater komma ut i jobb hos våra kunder. Det är anledningen till varför vi går till jobbet varje dag. Som en av världens största HR-leverantörer har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats.