Administrativ säljassistent till Reckitt Benckiser

Administrativ säljassistent till Reckitt Benckiser

Är du i början av din karriär inom försäljning? Har du ett brinnande intresse för att prata med nya människor? Letar du efter ett härligt team med hög energinivå som drivs av att skapa värde för kunderna samtidigt som man har roligt på arbetsplatsen? Då ska du söka tjänsten som administativ säljassistent hos vår kund Reckitt Benckiser!

Om tjänsten
Hos Reckitt Benckiser kommer du att få vara en del av ett team som ständigt arbetar för att bidra till ökad omsättning och vinst. Du kommer att få vara med och driva specifika projekt och supportera Key Account Managers för att leverera lönsam tillväxt i linje med företagets mål. Du kommer att få vara med och leda processer runt produktlanseringar och utföra dataanalyser och utveckla säljargument/strategier för att framgångsrikt få företagets varumärken att växa och fördjupa relationerna till kunderna. Du kommer även få möjligheten till mycket administrativt arbete.

I din roll som säljassistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att innebära:
  • Diverse administrativa uppgifter
  • Utveckla och stödja Key account managers framtagande och leverans av 4P mål
  • Utföra dataanalyser och utveckla säljargument
  • Bidra till att förbättra relationen med kunder
  • Leda processen kring produktlanseringar
  • Driva specifika projekt
Tjänsten som säljare är ett konsultuppdrag på 6 månader med start omgående.

Om dig
Vi söker dig som har ett brinnande intresse för säljarbete och trivs i samtalet med nya människor! Du har tidigare erfarenhet av försäljning och administration. Du har även lätt för att skapa förtroende genom din goda kommunikativa förmåga. Som person är du driven, ärlig, konsultativ, resultatorienterad och självgående i din arbetsmetodik. Du har en stark positiv energi och trivs med att arbeta såväl självständigt som i team. Du motiveras av att arbeta mot gemensamma mål och har viljan att fortsätta utvecklas som säljare.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Viktigt för tjänsten är:
  • Tidigare erfarenhet av säljarbete
  • Microsoft Office
  • Svenska & Engelska, både i tal och skrift
  • Kunskaper i SAP är meriterande
  • Kunskaper i 4P är meriterande
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Deni Ilic via deni.ilic@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Säljare, Sälj, innesäljare, innesälj, Account manager, Key account manager, uppsökande, B2C, B2B, försäljning, kalla samtal, cold calls, befintliga kunder, sales, kundbearbetning, förhandling, offert, Stockholm
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Bygg & Hantverk, Försäljning
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.adecco.se/
Sista ansökningsdag 19 juli 2022 (13 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Varje dag gör vi skillnad. För företag, organisationer och individer. Vi ser dagligen våra konsulter och kandidater komma ut i jobb hos våra kunder. Det är anledningen till varför vi går till jobbet varje dag. Som en av världens största HR-leverantörer har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats.