Redovisningsansvarig till nonprofit aktör inom vård och omsorg

Redovisningsansvarig till nonprofit aktör inom vård och omsorg

Är du en Redovisningsansvarig som vill arbeta brett med kvalificerade och utvecklande redovisningsfrågor? Har du ledarerfarenhet samt kunskap om löneprocessen? Då har vi tjänsten för dig med start i Augusti.

Om tjänsten
I rollen som redovisningsansvarig arbetar du brett och har ett helhetsansvar för företagets redovisningsprocesser. Du kommer ingå i en kompetent ekonomifunktion med trevliga medarbetare som känner glädje och stolthet över sitt arbete. Här förväntas du bidra till ett gott arbetsklimat genom att vara lyhörd och prestigelös och därmed inte rädd för att "hugga i" där det behövs. Du rapporterar till Ekonomichefen och dina arbetsuppgifter inkluderar men är ej begränsade till:
  • Månadsbokslut - sammanhållande och genomförande
  • Faktureringsprocessen - sammanhållande och stöd till utförare
  • Statistik SCB
  • Avstämning av konton - sammanhållande och genomförande
  • Löpande bokföring, avstämningar liksom hantera ut- och inbetalningar via Internetbank
  • Leda utvecklingsarbetet av processer och rutiner inom redovisning
  • Samarbeta och verka för en god arbetsmiljö
  • Delta i arbetet med uppdatering av ekonomihandboken
  • Redovisning av Värdepappersportfölj
  • Leda arbetet med årsbokslut och producera årsredovisning
Om dig
Vi söker dig som har ekonomexamen på högskolenivå eller motsvarande gedigen erfarenhet. Utöver detta har du minst 5 års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har goda office- och systemkunskaper (främst excel) där erfarenhet från affärssystemet Jeeves är meriterande. Vidare ser vi gärna att du har ledarerfarenhet samt kunskap om löneprocessen.

Som person är du ansvarstagande och kommunikativ med förmåga att bemöta din omgivning med omtanke och respekt. Du är drivande i att utveckla och effektivisera arbetssätt och hittar gärna nya metoder och verktyg. Vidare har du förmåga att prioritera samt har ett gott omdöme.

Viktigt för tjänsten är:
  • Gedigen erfarnhet av redovisning, gärna i en ledande roll
  • Flexibel och prestigelös
  • Goda svenska och engelskakunskaper
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Om anställningen

Tjänsten som Redovisningsansvarig är ett konsultuppdrag med start i Augusti. Till att börja med är uppdraget på 6 månader. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

För rätt person finns stora möjligheter att tjänsten övergår till en anställning hos kunden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten skall tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
  • Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
  • Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
  • Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Anders Lindén via 08 - 100 500.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Redovisningsansvarig , Accounting Manager , nonprofit , Redovisningsekonom , Accountant , Financial Controller
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Organisation & ledning, Chefsbefattningar, Ekonomi, Revision
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.adecco.se/
Sista ansökningsdag 29 juni (5 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag, globalt sysselsätter vi ca 3 miljoner människor under ett år. I Sverige finns vi på ca 50 orter från norr till söder och har ca 5 000 anställda. Våra kunder återfinns inom ett brett spann av branscher, alltifrån administration, ekonomi, juridik, IT och teknik till bygg och anläggning, tillverkningsindustri, hälso- och sjukvård samt life science.