Office Assistant till kund i Stockholm city

Office Assistant till kund i Stockholm city

Tycker du om att arbeta administrativt och erbjuda service i världsklass? Är du flexibel och tar egna initiativ? Då har vi på Adecco uppdraget för dig med start omgående!

Om tjänsten
För kunds räkning söker vi nu en Office Assistant som kommer att ha en varierad tjänst där den huvudsakliga arbetsuppgiften är att sköta det dagliga underhållet av accesser till passagesystem. Du kommer sitta i receptionen och ta emot besökare, distribuera omklädningsskåp, sköta inskrivningar och behörigheter för ny personal, föra mötesprotokoll samt tillhandahålla och dokumentera personligdata på säkert sätt. Arbetstiden är förlagd måndag till fredag mellan kl. 07.00 -16.00.

I din roll som Office Assistant kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
  • Ta emot besökare
  • Bidra till att skapa en bra atmosfär på kontoret genom god service för både anställda och externa besökare
  • Sköta det dagliga underhållet av passagesystem och accesser
  • Tillhandahålla och dokumentera personlig data på ett säkert sätt
  • Administration
Om dig
Vi söker dig som är självgående och ser vad som behöver göras, samtidigt som du är en teamplayer och har lätt för att samarbeta. Du brinner för service och har ett trevligt och glatt bemötande.
Vidare ser vi att du är trygg i dig själv och kan hantera olika typer av personer och situationer samt har förmågan att förmedla information på ett tydligt sätt. Du är full av energi och kan lätt växla mellan olika arbetsuppgifter på ett strukturerat sätt. Du har lätt för att sätta dig in i datasystem och behärskar Office-paketet, särskilt Excel.

Viktigt för tjänsten är:
  • Att du är självgående och flexibel
  • Att du är serviceminded och brinner för kundkontakt
  • Hugger i där det behövs
  • God svenska och engelska i tal och skrift. Meriterande med kunskap i fler språk.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Att arbeta som konsult på Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Om anställningen
Tjänsten som Office Assistant är ett konsultuppdrag med start omgående tom sista augusti 2019. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

För rätt person finns det möjlighet att uppdraget förlängs.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten skall tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.

Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Jelena Dogas via 073 684 72 92

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, Assistent
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.adecco.se/
Sista ansökningsdag 10 maj 2019 (18 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag, globalt sysselsätter vi ca 3 miljoner människor under ett år. I Sverige finns vi på ca 50 orter från norr till söder och har ca 5 000 anställda. Våra kunder återfinns inom ett brett spann av branscher, alltifrån administration, ekonomi, juridik, IT och teknik till bygg och anläggning, tillverkningsindustri, hälso- och sjukvård samt life science.