Kontorsassistent till Advokatbyrå

Kontorsassistent till Advokatbyrå

Gillar du variation i din vardag och söker ett serviceinriktat arbete där du får bidra? Då är det kanske just dig vi söker till vår kund, en advokatbyrå med placering på Strandvägen.

Om jobbet
I rollen som Kontorsassistent/ Receptionist kommer du på ett serviceinriktat sätt se till att personalen på företaget har de verktyg som krävs för att utföra ett gott arbete. Din vardag kommer att innefatta att sköta enklare administration, sköta beställningar av kontorsmaterial, matbeställningar och servering, välkomna besökare samt se till att de allmänna ytorna är representativa. Det förekommer även enklare internservicesysslor samt posthantering.

Arbetstiderna är förlagda måndag till fredag 9.30-17.30 (lunch 12.30-13.30) och du kommer i huvudsak att bemanna receptionen då din kollega som arbetar 8:00-16:00 gått för dagen eller är frånvarande. Övrig tid kommer du att fokusera på Kontorsassistentrollen.

I din roll som Kontorsassistent/ Receptionist kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
  • Ta emot post och bud
  • Matbeställningar och konferensrumsbokningar samt tillhörande arbetsuppgifter
  • Hålla snyggt och rent kring receptionen samt ser över de allmänna ytorna
  • Vara behjälplig vid konferenser
  • Säkerställa den dagliga driften
  • Ta emot samtal och välkomna besökare
  • Säkerställa att bästa service levereras
Om dig
Detta är arbetet för dig som vill ha en framträdande roll där mångas ögon riktas mot dig, samt där din sociala kompetens och positiva inställning kommer att komma väl till pass! Ditt glada sätt, din flexibilitet och din prestigelöshet kommer att göra att du når framgång!

Viktigt för tjänsten är:
  • Du har ett genuint intresse för service
  • Kunskaper i MS Office
  • Du är flytande i svenska och har goda kunskaper i engelska
  • Du tycker om att ha en varierad arbetsvecka där den ena dagen inte är den andra lik
  • Du är social samt har en glad och positiv inställning
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet

Om Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Om anställningen
Tjänsten som Kontorsassistent/Receptionist är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Till att börja med är uppdraget på 6 månader, för rätt person finns chans till anställning hos vår kund. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten har start omgående. Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Leila Mekidiche på tel:08 - 598 981 58 alternativt via vår växel på tel:08-100 500

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: kandidatsupport@adecco.se alt. via tel:08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Service, Adecco, kontorsassistent,reception, Stockholm, Kontor, Internservice
Mer info
Kontaktperson Leila Mekidiche
Telefon 08-598 981 58
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, Assistent, Reception
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.adecco.se/
Sista ansökningsdag 14 maj 2019 (25 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag, globalt sysselsätter vi ca 3 miljoner människor under ett år. I Sverige finns vi på ca 50 orter från norr till söder och har ca 5 000 anställda. Våra kunder återfinns inom ett brett spann av branscher, alltifrån administration, ekonomi, juridik, IT och teknik till bygg och anläggning, tillverkningsindustri, hälso- och sjukvård samt life science.