Inköpskoordinator till Northvolt

Inköpskoordinator till Northvolt

Om tjänsten
Som Inköpskoordinator kommer du administrera skapa och hantera orderläggning. Din dag kommer att bestå av att ge support och stötta inköparna med planering, uppföljning samt rapportering. Grundläggande administration och arbete i Northvolts ERP-system kommer vara en dela av din vardag, precis som daglig kontakt med flertalet olika parter i organisationen.

I din roll som Inköpskoordinator kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara:
  • Hantera och skapa order
  • Administration
  • Kontinuerlig dialog med olika delar inom organisationen
Tjänsten som Inköpskoordinator är ett konsultuppdrag med start omgående. Uppdragsperiod är 3 månader med chans till övertag. Placeringsort är mitt i centrala Stockholm.

Om dig
Vi söker dig med en universitets- eller högskoleutbildning inom inköp, teknik eller ekonomi. Du kan vara nyexaminerad. Viktigt är att du är tekniskt och kommersiellt intresserad samt har förmågan att utveckla och upprätthålla ett brett kontaktnät.

Vidare ser vi att du har förmågan att arbeta noggrant och strukturerat med flertalet arbetsuppgifter parallellt utan att göra avkall på kvalitet och leverans. Rollen ställer höga krav på utpräglad kommunikativa egenskaper då du kommer ha flertalet parallella kontaktytor, både internt och externt. Du kommunicerar obehindrat på engelska, både i tal och skrift. Svenska är meriterande men inget krav.

Viktigt för tjänsten är:
  • Akademisk utbildning
  • Arbetslivserfarenhet av att arbeta supporterande, noggrant och konstruktivt inom administration
  • Kunskap och erfarenhet av att snabb sätta sig in i nya affärssystem.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Northvolt
Northvolt AB grundades 2015 och är ett svenskt industriföretag med målet att tillverka världens mest miljövänliga batterier.
Läs mer på Northvolts hemsida www.northvolt.com

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Peder Andersson via peder.andersson@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Inköp, Inköpsassistent, Inköpskoordinator, Administration, ERP, Purchasing
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, Assistent, Försäljning
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.adecco.se/
Sista ansökningsdag 13 dec 2019 (5 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag, globalt sysselsätter vi ca 3 miljoner människor under ett år. I Sverige finns vi på ca 50 orter från norr till söder och har ca 5 000 anställda. Våra kunder återfinns inom ett brett spann av branscher, alltifrån administration, ekonomi, juridik, IT och teknik till bygg och anläggning, tillverkningsindustri, hälso- och sjukvård samt life science.