Front Office/ Kundtjänstmedarbetare till Goodyear

Front Office/ Kundtjänstmedarbetare till Goodyear

Förstår du danska? Är du serviceinriktad och tycker om att skapa goda relationer? Finns du tillgänglig per omgående, har erfarenhet från kundtjänst samt är en van användare av SAP? Då kan vi på Adecco ha uppdraget för dig med start omgående fram tills i mitten av september hos vår kund Goodyear Dunlop Tires Sverige AB, med placering på Södermalm.

Om jobbet
I rollen som Front Office/ Kundtjänstmedarbetare till Goodyear kommer du tillsammans med en kollega att arbeta med kundsupport mot åkerier och verkstäder, du kommer även att ha ett nära samarbete med den interna säljkåren samt företagets Back Office team, med placering i Bukarest. Du blir tillsammans med din kollega företagets ansikte utåt mot företagets kunder i Norden, vilket förutsätter att du förstår danska samt är flytande i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Du kommer på daglig basis att hantera frågor gällande företagets produkter och hela tiden arbeta med att förbättra kundnöjdheten. Arbetet sker i SAP, för att snabbt komma in i tjänsten så ser vi att du har vana av att arbeta i SAP samt att du tidigare arbetat inom kundtjänst. Är lastbilar, verkstäder, reservdelar eller liknande något du har erfarenhet av sedan tidigare så ses det som meriterande, för att kunna leverera service i världsklass. Arbetstiden är förlagd måndag - fredag mellan 8-16:00.

Då tjänsten är ett föräldravikariat med start omgående till mitten av september, så kommer det inte att finnas möjlighet till att ta ut ledighet/ semester under uppdragsperioden. Då din kollega är på semester så kommer du att arbeta ensam i tjänsten, det kommer dock att finns möjlighet till stöttning.

Om dig
Vi söker dig som är positiv, flexibel, serviceinriktad och lösningsorienterad. Du har god data -och systemvana, talar och skriver såväl svenska som engelska obehindrat samt förstår danska. Du bör dessutom trivas med att arbeta självständigt likväl som i grupp. Du är kommunikativ och drivs av att skapa goda relationer och problemlösning är något du stimuleras av. Är du utöver det nyfiken, har lätt för att lära samt god förmåga att arbeta strukturerat, så kan detta vara tjänsten för dig!

Viktigt för tjänsten är:
  • Flytande i svenska och engelska i både tal och skrift.
  • Förstå och kunna föra enklare kommunikation på danska
  • Förkunskaper i SAP
  • Administrativ vana samt känsla för struktur
  • Förmåga att kunna prioritera
  • Kunskaper i MS Office
  • Initiativtagande
  • Du har ett genuint intresse för service
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Om anställningen
Tjänsten som Front Office/ Kundtjänstmedarbetare är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Till att börja med är uppdraget på 5 månader.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten har start omgående. Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Leila Mekidiche på tel: 08- 598 981 58.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Front Office, Kundtjänstmedarbetare, SAP, Danska, kundservice, kundsupport, Goodyear, Adecco, Stockholm, Service.
Mer info
Kontaktperson Leila Mekidiche
Telefon 08-598 981 58
Område Stockholms stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd, Vikariat
Hemsida http://www.adecco.se/
Sista ansökningsdag 30 apr 2019 (11 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag, globalt sysselsätter vi ca 3 miljoner människor under ett år. I Sverige finns vi på ca 50 orter från norr till söder och har ca 5 000 anställda. Våra kunder återfinns inom ett brett spann av branscher, alltifrån administration, ekonomi, juridik, IT och teknik till bygg och anläggning, tillverkningsindustri, hälso- och sjukvård samt life science.