Försäkringsrådgivare till Accentures

Försäkringsrådgivare till Accentures

Om rollen
Vi söker för närvarande två försäkringsrådgivare till vår kund Accenture. Arbetet utförs på Accentures kontor i Stockholm. Rollen innebär att hantera hela försäkringens kundserviceflöde - från första kundkontakten tills den slutliga lösningen. I rollen ingår att undersöka omständigheterna kring försäkringstransaktionen, fatta relevanta beslut, samtidigt som man har kontakt med olika intressenter. Tjänsten ger möjligheter att tillämpa ditt analytiska tänkande samt problemlösnings- och kommunikationsförmåga. Tidigare försäkringserfarenhet är inget krav men meriterande. Omfattande interna utbildningar säkerställer att vi internt bygger och utvecklar nästa generations försäkringsexperter.

Tjänsten som försäkringsrådgivare är ett konsultuppdrag på heltid och den dagliga arbetstiden är 8-17. Anställningstiden är till april 2023, men det kan finnas möjlighet till fortsättning efter det. Arbetet startar omedelbart när lämplig kandidat hittats.

I din roll som försäkringsrådgivare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att innebära:
  • Fungerar som första kontaktpunkt för kunden.
  • Hantera och lösa kundtransaktioner enligt företagets interna rutiner.
  • Undersöka detaljerna kring kundtransaktioner genom att identifiera och begära relevant information från olika parter.
  • Fatta slutliga beslut om lösning av kundtransaktioner.
  • Kommunicera med kunder och andra parter och säkerställa att information tillhandahålls i rätt tid till dem alla.
  • Samla in och lagra förlustdata enligt interna efterlevnadsregler.
  • Att vidta proaktiva åtgärder för att effektivt möta kundernas förväntningar genom att visa hög kvalitet, professionalism och noggrannhet.
  • Att främja en samarbetskultur mellan teammedlemmar för att säkerställa hög professionell standard och en positiv atmosfär.
Viktigt för tjänsten:
  • Utmärkta kunskaper i svenska språket och även goda kunskaper i engelska.
  • God kommunikationsförmåga, både i tal och skrift.
  • Förmåga att arbeta självständigt, organisera och prioritera egna uppgifter effektivt.
  • Lagarbetsförmåga - kunskapsdelning, ge/söka vägledning och råd vid behov.
  • Allmän datorkunskap - MS Office.
  • Arbetslivserfarenhet inom kundservice är meriterande men inget krav.
  • Nyutexaminerade uppmuntras att ansöka.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvariga rekryterare:

Liridona Brahimi via 0736 - 84 72 82 eller liridona.brahimi@adecco.se.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Kundtjänst, Försäkring, Bank, Finans, Ekonomi, Service, Adecco, Stockholm
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Ekonomi, Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.adecco.se/
Sista ansökningsdag 19 okt 2022 (19 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Varje dag gör vi skillnad. För företag, organisationer och individer. Vi ser dagligen våra konsulter och kandidater komma ut i jobb hos våra kunder. Det är anledningen till varför vi går till jobbet varje dag. Som en av världens största HR-leverantörer har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats.