Om arbetetArbetsdomstolen söker en driven och serviceinriktad person som expeditionsansvarig. Som expeditionsansvarig har du en viktig funktion vid domstolen. Arbetet innebär bland annat att stödja den dagliga verksamheten och att ha kontakter med personer i och utanför Arbetsdomstolen.
Arbetsdomstolen är en specialdomstol med uppgift att pröva arbetsrättsliga tvister. Domstolen är en liten myndighet med ca 20 anställda. Verksamheten bedrivs i lokaler i en kulturminnesmärkt byggnad belägen i Gamla Stan i Stockholm. Läs gärna mer på vår hemsida www.arbetsdomstolen.se.
Som expeditionsansvarig/vaktmästare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara att
- svara för service i samband med förhandlingar i domstolen, bland annat att se till att viss teknisk utrustning fungerar
- svara för kontorsserviceuppgifter som posthantering, kopiering m.m.
- delta i eller leda projekt som rör domstolens lokaler
- svara för inköp av inventarier och materiel
- svara för lager, inventering av och förteckning över förbrukning av kontorsmateriel
- svara för kontakt med hyresvärd, städfirma, växel m.fl.
- svara för att hantera förfrågningar och beställningar via domstolens e-postbrevlåda
I dina arbetsuppgifter ingår även viss fakturahantering och arbetsmiljö-, säkerhets- och brandskyddsfrågor. Det kan även förekomma flytt av kontorsmöbler m.m.
Om digVi söker dig som är serviceinriktad och ansvarstagande samt har god samarbets- och kommunikationsförmåga. Du är van att arbeta självständigt och att ta egna initiativ.
Krav för detta arbete är
- gymnasieexamen eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt
- erfarenhet av inköp, internservice och/eller fastighetsskötsel
- god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
Det är meriterande om du har erfarenhet av fakturahantering och it-frågor.
Det är också meriterande om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter vid annan domstol eller statlig myndighet.
Arbetsdomstolen lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Arbetsdomstolen eftersträvar mångfald bland personalen när det gäller ålder, kön och kulturell bakgrund.
Välkommen med din ansökan senast den 2 mars 2021.
AnställningsvillkorHeltid. Dagtid. Tillsvidareanställning. Tillträde efter överenskommelse.
Arbetsdomstolen tillämpar provanställning om 6 månader.
KontaktuppgifterHar du frågor om arbetet eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Sheyda Ali 076 941 27 17 / sheyda.ali@adecco.se (tar ej emot ansökningar via mail och telefon) svarar jättegärna på frågor som berör arbetet.
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!SökordExpeditionsansvarig, Vaktmästare, Office Coordinator, Arbetsdomstolen, Koordinator, Office Manager, Administratör, Sekreterare, Assistent, Service, Kundtjänst, Kontor, Stockholm, Jobb, Serviceorienterad