För kunds räkning söker vi nu en ansvarstagande Ekonomiassistent med erfarenhet från bygg och/eller installationsbranschen. Arbetet innefattar leverantörsreskontra där fakturaflödet är stort (cirka 200-300 tusen fakturor om året).Om tjänstenUnder din arbetsdag kommer du att arbeta med vanligt förekommande arbetsuppgifter på en ekonomiavdelning kopplat till leverantörsreskontra. Du kommer att ingå i ett kompetent ekonomiteam tillsammans med åtta andra kollegor.
Arbetsuppgifterna består bland annat av:
- Kontering av leverantörsfakturor
- Fakturaflödeshantering - skicka fakturor för attest
- Avstämning av leverantörsreskontra
- Hantering av påminnelser
- Förbereda betalning av leverantörsfakturor
- Återrapportering av betalfiler
- Interna & externa frågor rörande leverantörsreskontran, både via mail & telefon
Tjänsten som Ekonomiassistent inleds som ett konsultuppdrag med start omgående med placering i Västberga. För rätt person finns goda möjligheter till anställning hos kund. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.
Om digVi söker dig med tidigare erfarenhet (minst 5 års erfarenhet) av ovanstående arbetsuppgifter vilket även inkluderar arbete med projektredovisning, omvänd byggmoms samt representation. Du behärskar flytande svenska och engelska i både tal och skrift. Du har goda datorkunskaper och det är meriterande om du tidigare arbetat i Navision eller Symbrio.
Som person är du positiv, kommunikativ och tycker om att jobba i team. Vidare ser vi att du är ansvarstagande, noggrann och prestigelös med ett eget driv.
Viktigt för tjänsten är:- Ekonomierfarenhet från byggbranschen
- Arbetat med stora fakturaflöden
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
KontaktuppgifterHar du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Anders Lindén via Adecco 010 - 173 73 00.
Välkommen med din ansökan!