Ekonomiassistent inom fakturering till Intertek!

Ekonomiassistent inom fakturering till Intertek!

Är du kommunikativ och har en akademisk utbildning i redovisning? Har du tidigare erfarenhet av att arbeta självständigt med fakturering i en stor organisation i system som IFS eller Visma? Tjänsten ska tillsättas omgående och tilltänkt att pågå i 6 månader.


Om tjänsten
Du kommer att ingå i ett kompetent nybildat team med placering i Kista. Här ansvarar du för att administrera ekonomin gällande bland annat kundreskontra, fakturering och kreditkontroll. Det ingår även i rollen att säkerhetsställa inkasseringar. Du kommer att behandla internationella inkommande betalningar vilket förutsätter att du är flytande i engelska. Du kommer även ha ett nära samarbete med andra avdelningar på företaget.

Om dig
Du som har minst 5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter har goda förutsättningar att lyckas i rollen. Har du erfarenhet av fakturering och kundfordringar samt en utmärkt kommunikativ förmåga både på svenska och engelska kommer du snabbt känna igen dig i rollen. Är du orädd, proaktiv och har en god systemvana kommer du passa väl in på Intertek. Meriterande för tjänsten är erfarenhet av att använda systemen IFS och Visma.

Viktigt för tjänsten:
  • Relevant akademisk utbildning
  • 5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
  • Erfarenhet av kreditkontroll & fakturering i stora bolag
Om Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Om uppdragsgivaren
I över 130 år har företag runt om i världen vänt sig till Intertek för att säkerställa att deras produkter, processer och system håller hög kvalitet och är säkra att använda. Intertek arbetar med mycket mer än provning, inspektion och certifiering; vi hjälper våra kunder förbättra prestanda, effektivisera tillverkning och logistikkedjor, övervinna hinder och minska risker vid tillträde till nya marknader. Med vår hjälp kan våra kunder öka värdet av sina produkter, skapa konkurrensfördelar, minimera negativ miljöpåverkan och bygga respekterade varumärken.

Om anställningen
Tjänsten som ekonomiassistent är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Till att börja med är uppdraget på 6 månader. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten har start omgående. Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer använder vi även videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Linnéa Nyström via 08 - 100 500.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!


Sökord

Ekonomiassistent, ekonomi, Intertek, VIsma, IFS, fakturering, Adecco
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Ekonomi, Ekonomiassistent
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.adecco.se/
Sista ansökningsdag 6 okt (15 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag, globalt sysselsätter vi ca 3 miljoner människor under ett år. I Sverige finns vi på ca 50 orter från norr till söder och har ca 5 000 anställda. Våra kunder återfinns inom ett brett spann av branscher, alltifrån administration, ekonomi, juridik, IT och teknik till bygg och anläggning, tillverkningsindustri, hälso- och sjukvård samt life science.