Demand/ Supply Planner till kund i centrala Stockholm

Demand/ Supply Planner till kund i centrala Stockholm

We are looking for a Demand/ Supply Planner with 2-5 years experience of purchasing or supply chain management role, preferably within consumer goods industry. Our client is looking for a temporary demand/supply planner located in Stockholm. The Demand/ Supply planner is also the operational interface to the suppliers and the warehouses in Germany and the US. Start as soon as possible - latest May 15th. The length of the assignment is six months.

Key tasks:
Demand planning
* Create monthly forecasts for our clients central warehouse in Germany and the US warehouse based on historical consumption and planned sales/market activities.

Supply planning
  • Plan, execute and follow-up the purchase orders to our main supplier in Tallinn Estonia
  • Collect KPI´s (On-time, on-quality delivery etc)
Inventory control
  • Montoring target stock levels, dead stock and slow movers etc for the warehouses.
  • Collect KPI´s (Service level, Range of coverage, Inventory turnover etc)
Master data maintenance
* Create and maintain material master, customers, suppliers, purchasing data in etc

Additional tasks
  • Give input to and participate in Sales and Operations planning process
  • SAP key user for out Client
  • Interact and communicate cross functional with sales, marketing, product
  • Drive/support projects within area of responsibility
  • Identify and drive continuous improvement that will enable the business to meet sales and service targets

Knowledge and experience

  • University degree - MSc or similar, preferably in logistics, or equivalent work experience
  • 2-5 years´ experience of purchasing or supply chain management role, preferably within consumer goods industry
  • Experience from international enterprises
  • Good spoken and written English skills
  • Minimum 2 years´ experience of ERP within purchasing/supply chain, preferably SAP
  • Preferably experience in data entry, data management, project management

Personal Qualities

  • Structured with high attention to details/quality, while handling multitasking
  • Ability to analyze data and process flows
  • Ability to adapt to changing work environment
  • Ability to work independently and on team/cross-functional projects
  • Ability to handle both operational and tactical activities
  • Customer oriented mind-set
Att arbeta som konsult på Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Om anställningen
Tjänsten som Demand/ Supply Planner är ett konsultuppdrag med start omgående. Till att börja med är uppdraget på 6 månader. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten skall tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
  • Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
  • Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
  • Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Välkommen med din ansökan!
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Transport & Logistik, Logistik
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.adecco.se/
Sista ansökningsdag 11 maj 2019 (20 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag, globalt sysselsätter vi ca 3 miljoner människor under ett år. I Sverige finns vi på ca 50 orter från norr till söder och har ca 5 000 anställda. Våra kunder återfinns inom ett brett spann av branscher, alltifrån administration, ekonomi, juridik, IT och teknik till bygg och anläggning, tillverkningsindustri, hälso- och sjukvård samt life science.