Customer Support till internationellt industriföretag

Customer Support till internationellt industriföretag

Har du intresse eller erfarenhet av industritekniska produkter? Drivs du av att ge bästa möjliga service och har erfarenhet av SAP? Då har vi uppdraget för dig till vår kund!

Om tjänsten
I rollen som Customer Support kommer du tillsammans med en kollega fortsätta att bygga upp kundsupporten i Stockholm. Ni tillsammans kommer att vara ansvariga för bemanningen på kundsupporten. Som Customer Support blir dina arbetsuppgifter att jobba med säljare, projektledare och kunder, svara på samtal i telefonslinga, ta hand om orderregistrering, projektadministration, mailförfrågningar, tekniska frågor, pris, leveransfrågor etc. Du kommer även driva enklare försäljning genom att aktivt ringa kunder, göra offerter och följa upp leads i ett CRM-system.

Du kommer att arbeta inom en spännande och expansiv affärsenhet i en dynamisk miljö.
Här får du en nyckelroll för att fortsätta positionera företaget som en strategisk partner på marknaden.

De viktigaste ansvarsområdena i tjänsten kommer att omfatta:
  • Att ansvara för att ge bästa säljsupporten till säljstyrkan, projektledning, distributörer och slutkunder.
  • Att säkerställa att det är lätt att komma i kontakt med supporten i alla kanaler för kunderna (telefon, mail, web etc).
  • Att driva enklare försäljning och uppföljning för att upprätthålla och utveckla en långsiktigt god relation med nya och befintliga kunder och återförsäljare.
Tjänsten som Customer Supporet är ett konsultuppdrag med start omgående. Initialt är uppdraget på 1,5 år men för rätt person finns goda möjligheter till anställning hos kund.

Om dig
Vi söker dig som innehar en teknisk gymnasieexamen, YH- och/eller högskoleexamen eller har skaffat dig en likvärdig teknisk kompetens genom arbetslivserfarenhet. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta i ERP eller logistiksystem där SAP är meriterande. Vidare ser vid att du besitter goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift samt innehar B-körkort.

Personliga egenskaper:
  • Ambitiös med en stark drivkraft och en vilja att lära
  • Orädd, öppen för förändringar och har förmågan att arbeta både självständigt och i team
  • Trivs med att arbeta med stort kundfokus, du är framåt och inte rädd för att skapa nya kontakter och hitta tekniska lösningar
  • Professionell med en affärsinriktad attityd
  • Förmåga att vara självgående i ditt arbete samtidigt som du är en lagspelare
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Anders Lindén via Adecco 010 - 173 73 00

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Customer Support , Customer Service , Kundtjänst , Kundservice , Industri , Produktion , Adecco
Mer info
Kontaktperson Anders Lindén
Telefon 0859898383
Område Stockholms stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.adecco.se/
Sista ansökningsdag 20 dec 2019 (7 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag, globalt sysselsätter vi ca 3 miljoner människor under ett år. I Sverige finns vi på ca 50 orter från norr till söder och har ca 5 000 anställda. Våra kunder återfinns inom ett brett spann av branscher, alltifrån administration, ekonomi, juridik, IT och teknik till bygg och anläggning, tillverkningsindustri, hälso- och sjukvård samt life science.