Business Controller till Willis Towers Watson

Business Controller till Willis Towers Watson

Willis Towers Watson söker efter dig som vill utvecklas i rollen som Business Controller och som ser fram emot att få vara en viktig spelare i vårat financeteam.

Om tjänsten

Vi är ett företag som ständigt växer och hoppas att du vill bli en del av vår växande verksamhet. Våra värderingar formar hur vi gör affärer inom Willis Towers Watson. De är: kundfokus, teamwork, integritet, respekt och kompetens. Vi söker nu en Business Controller som vill vara med att driva vår verksamhet framåt till vårt kontor på Lästmakargatan i Stockholm. Den vi söker kommer in i en spännande och affärsnära roll som innebär nära arbete mot verksameten.

Arbetsuppgifter;
  • Månatlig resultatuppföljning, budget, forecasting, kundlönsamhet och portföljutveckling.
  • Tillsammans med resultatansvariga utveckla modeller för uppföljning av lönsamhet och säljaktiviteter.
  • Du kommer att utgöra ett viktigt beslutsstöd till affärsverksamheten i löpande och strategiska affärsbeslut.
Willis Towers Watson är ett företag som drivs av att förändras för att på ett bättre sätt kunna möta den digitala omvärlden och därför söker vi en person som vill vara med på den resan. I rollen krävs att du har ett intresse för och erfarenhet av teknik och kan se nya tekniska lösningar för våra framtida behov inom uppföljning.

Tjänsten passar dig som vill arbeta i varierande arbetsroll med möjligheter till att kunna påverka processer och de finansiella flödena. Du tilltalas av en utmaning i din vardag och ser positiv på att få utvecklas i din yrkesroll som Business Controller. Du kommer att vara en del av vårat financeteam och rapportera direkt till vår CFO.

Om dig

Du är civilekonom eller motsvarande med minst 3 års erfarenhet. Du har gärna erfarenhet av arbete och rapportering inom internationella bolag. Vi söker dig som är strukturerad och som drivs av att arbeta med att vidareutveckla vårt uppföljningssystem som sker i projektform. Mycket goda kunskaper i Officepaketet och Excel är ett krav då Excel är ditt främsta arbetsverktyg. Vidare är det viktigt att du är van att arbeta med olika programvaror och att du har ett intresse av utveckling och förbättring av system. Vi ser gärna att du har erfarenhet från databashantering samt BI - Business Intellegence.

Som person är du strukturerad, analytisk och lösningsorienterad. Du drivs av att arbeta självständigt och du tycker det är kul att planera din egen arbetstid. Vi ser att du är driven, proaktiv och kan arbeta ur ett affärsmässigt och strategiskt perspektiv. Vi söker dig som också är teamspelare som har lätt att skapa kontakter och möta människor i olika sammanhang. Du är inte rädd att möta nya utmaningar i en internationell miljö. Tjänsten innebär att vara spindeln i nätet och arbeta affärsnära verksamheten.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Om Willis Towers Watson
Willis Towers Watson är en ledande global riskrådgivare och försäkringsförmedlare. Med rötter tillbaka till 1828 verkar Willis Towers Watson idag på samtliga kontinenter med mer än 40 000 anställda i 140 länder. Våra rådgivare är specialister inom operationella-, lednings-, och personrisker och har erfarenhet från alla branschsegment och verksamhetsområden - över hela världen.

I Sverige har vi varit verksamma sedan 1979 och är idag ca 180 medarbetare fördelade mellan våra kontor i Stockholm (HK), Göteborg, Malmö och Karlstad. Tillsammans med vårt systerföretag Max Matthiessen är Willis Towers Watson nordens största risk- och försäkringsrådgivare.

Om ansökan
Rekryteringsarbetet sker löpande och sista ansökningsdag är den 30e juni. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
  • Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) och ett kapacitetstest (Matrigma) som skickas till din mail efter att rekryteringskonsulten har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
  • Ansvarig rekryteringskonsult går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
  • Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryteringskonsult för en personlig intervju.
Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sabina Sjögren, sabina.sjogren@adecco.se, 073-6847162.

Välkommen med din ansökan!

Sökord

Business Controller, Stockholm, Controller
Mer info
Kontaktperson Sabina Sjögren
Telefon 08-587 512 77
Område Stockholms stad
Yrkesroll Ekonomi, Controller
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Adecco
Hemsida http://www.adecco.se/
Sista ansökningsdag 30 juni (6 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag, globalt sysselsätter vi ca 3 miljoner människor under ett år. I Sverige finns vi på ca 50 orter från norr till söder och har ca 5 000 anställda. Våra kunder återfinns inom ett brett spann av branscher, alltifrån administration, ekonomi, juridik, IT och teknik till bygg och anläggning, tillverkningsindustri, hälso- och sjukvård samt life science.