Asset Manager (Inköpsadministratör) till Ericsson i Kista

Asset Manager (Inköpsadministratör) till Ericsson i Kista

Om tjänsten
I rollen som Asset Manager (Inköpsadministratör) kommer du arbeta i ett globalt team med inköp av utrustning för testmiljö inom Telecom och IT. Du analyserar hur inköpet bör hanteras och kontrollerar att det finns godkänd budget. Du kommer ansvara för ärendehantering, "tickets" från interna beställare, specificerade med korrekt inköp gentemot en global inköpsorganisation.

Vidare kommer du lägga beställningar på licenser, teknisk utrustning och databasservrar till kablar och simkort. Du kommer också följa upp godset när det anländer. En stor del av den utrustning som beställs kommer du även att vara ansvarig för att registrera i de affärssystem Ericsson använder sig utav.

I din roll som Asset Manager kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
  • Inköp
  • Analys och uppföljning
  • Medföljande administration
Om dig
Du besitter minst gymnasial utbildningsnivå samt tidigare arbetslivserfarenhet inom administration. Du behöver inte ha någon direkt teknisk kunskap men gärna intresse av att arbeta i en teknisk organisation.

Arbetet kräver att du arbetar strukturerat och är noggrann. Du bör trivas med operativa uppgifter samt besitta viljan av att arbeta med förbättringar då Ericsson ständigt försöker att förbättra och tydliggöra sina processer.

Det är viktigt att du kan kommunicera bra på svenska och engelska både i tal och skrift, då du har kontakt med företagets anställda över hela världen.

Vana av att använda Microsoft Office (Word, Excel, Power Point, Outlook) är ett krav. Det är även meriterande om du har erfarenhet av SAP eller liknande affärssystem sedan tidigare.

Viktigt för tjänsten är:
  • Tidigare arbetslivserfarenhet inom administration, gärna inom inköp
  • Kunskap och arbetslivserfarenhet av att arbeta strukturerat och konstruktivt
  • Utpräglade kommunikativa egenskaper
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Ericsson
Telefonaktiebolaget L M Ericsson är en av världens största tillverkare av utrustning för att bygga nätverk för mobil kommunikation. 2012 var man den största tillverkaren, med en marknadsandel av 38 procent. Det är ett svenskt telekommunikationsföretag med internationell inriktning.

Om anställningen
Tjänsten som Asset Manager är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Uppdragsperiod är tillsvidare. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer använder vi även videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Peder Andersson via peder.andersson@adecco.se.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Administration, Inköp
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, Assistent, Försäljning
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.adecco.se/
Sista ansökningsdag 24 mars (6 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag, globalt sysselsätter vi ca 3 miljoner människor under ett år. I Sverige finns vi på ca 50 orter från norr till söder och har ca 5 000 anställda. Våra kunder återfinns inom ett brett spann av branscher, alltifrån administration, ekonomi, juridik, IT och teknik till bygg och anläggning, tillverkningsindustri, hälso- och sjukvård samt life science.