Nu söker vi en arkivarie till en stor myndighet i Stockholm

Om tjänsten
Du kommer att ingå i enhetens team för regelverk och strategi vars uppgift är att:
  • Driva arbetet med gallring - och bevarandeutredningar/informationshantering.
  • Driva arbetet med uppdatering och utformningen av nya dokumentplaner/informationsplaner
  • Utarbeta enkla och lättförståeliga handledningar baserade på regelverk och verksamhetens behov.
  • Tillsammans med vår IT organisation arbeta fram strategier för informationens livscykel inom myndigheten.
  • Omvärldsanalysera, bevaka och tolka att vårt regelverk ligger i framkant.
  • Aktivt arbeta för att möjliggöra digitalisering genom utredningar och delta i olika projekt och arbetsgrupper.
Obligatoriska krav för tjänsten:
  • Akademisk examen inom arkiv- och informationsvetenskap eller motsvarande utbildning och kunskaper.
  • Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
  • God förståelse och erfarenhet av arbete med regelverket inom offentlig verksamhet.
  • Arbetat praktiskt med verksamhetsbaserad arkivredovisning - dokument och klassningsplaner.
  • Erfarenhet av att självständigt och i grupp drivit och genomfört gallrings- och bevarandeutredningar.
  • God förmåga att uttrycka sig pedagogiskt och tydligt på svenska i tal och skrift.
  • Kunskaper i MS Office eller likvärdigt
  • Praktisk erfarenhet av offentlig verksamhet
  • kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem (exempelvis Public360, W3D3, Platina, Iipax One Visual Arkiv m.fl.)
  • kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och arkivariers funktion och ansvar kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
  • kunskap i standarder som OAIS, METS, PREMIS, PAIMAS.
Det är viktigt att kravuppfyllnad för tjänsten redovisas i CV.

Tjänsten som arkivarie är ett konsultuppdrag. Tjänsten är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos kund. Anställningsformen är heltid.
Omfattning: 100%, arbetstid: 8-16.30
Tidsperiod för uppdraget: 2021-05-24 - 2021-10-31

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Cecilia Furusjö via Adecco 010 - 173 73 00.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, Assistent, Arkiv & Bibliotek
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.adecco.se/
Sista ansökningsdag 10 maj 2021 (2 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Varje dag gör vi skillnad. För företag, organisationer och individer. Vi ser dagligen våra konsulter och kandidater komma ut i jobb hos våra kunder. Det är anledningen till varför vi går till jobbet varje dag. Som en av världens största HR-leverantörer har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats.