Onboarding and partner specialist till Svea

Onboarding and partner specialist till Svea

Vill du utvecklas inom IT och teknik? Är du dessutom en person som drivs av att lösa problem och utveckla kundrelationer? Då kan det här var tjänsten för dig! Sök redan idag då vi arbetar med löpande urval.

Information om uppdraget

Sveas verksamhet sträcker sig över hela Europa och är idag över 2000 medarbetare totalt. Svea värderar innovation, flexibilitet och personliga relationer!

I denna roll arbetar du mot kunder och samarbetspartners som använder sig av Sveas betalningslösningar för e-handel. Du ansvarar för att leda kunder i den tekniska integration av plattformen. Målet är att förstå kundbehovet och tillsammans med kunden integrera Sveas betalningslösning på ett smidigt sätt. Detta kommer även innebära att du är delaktig i utvecklandet av integrationsprocessen. Du kommer arbeta från Sveas kontor i Solna och vara en del av ett härligt och samansvetsat arbetsteam med högt i tak.

Du erbjuds
  • En chans för dig med tekniskt intresse att utvecklas i en koordinerande roll med många kontaktytor
  • Samarbeta med företagets utvecklare och lära dig mer inom både programmering och support
  • Utbildning och coachning på arbetsplatsen
  • Ett långsiktigt samarbete med möjlighet att klättra internt inom IT
  • Bli del av ett bolag med familjär stämning med låg personalomsättning
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

Som Partner & Supportspecialist arbetar du med att stötta företagets kunder och samarbetspartners i alla frågor som rör den tekniska integrationen mot Sveas e-handelsplattform.

Du kommer exempelvis att:
  • Onboarda kunder in i Sveas E-handelssystem
  • Stötta samtliga kunder a tt komma igång och integrera Webpays tjänster och produkter
  • Konfigurera kunders betalmetoder enligt avtal
  • Agera 2nd line support och hantera eventuella problem kopplade till kundernas tjänster och produkter
Vi söker dig som

Vi söker dig som har ett stort tekniskt intresse och fallenhet för att förstå och lösa tekniska problem, kanske har du sedan tidigare en roll inom IT-support eller har ett stort eget intresse för programering och skapa enklare webbsidor. Vi ser även att du gärna har någon typ av erfarenhet av kontakt med kunder alternativt lätt att prata med människor, samt har arbetat med någon form av administrativt arbete.
  • Har ett starkt intresse för IT och teknik
  • Relevant utbildning/kurser inom IT eller yrkeslivserfarenhet från liknande tjänst
  • Har goda datorkunskaper och har lätt för att sätta dig in i nya system
  • Flytande kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
Meriterande
  • Kunskaper i något programmeringsspråk
  • Tidigare erfarenhet inom E-handel
Du som söker är noggrann, serviceinriktad och strukturerad.

Utöver detta har du ett stort eget driv och gillar att ta ägandeskap av dina processer.

Övrig information
  • Start omgående
  • Omfattning heltid. Kontorstider 08:00 - 16:30 med viss flex
  • Placering Solna. Möjlighet till arbete på distans 2 dagar i veckan efter upplärning
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Svea etablerades 1981 och har idag verksamhet i Sverige, Finland, Norge, Danmark, Estland, Lettland, Nederländerna, Schweiz, Österrike, Tyskland samt stora delar av Östeuropa. Koncernen har ca 1000 anställda, varav 300-350 av dessa arbetar på koncernens moderna huvudkontor i Solna. Svea är ett företag som idag ligger i framkant inom den tekniska utvecklingen i sin bransch men fortfarande anser att den personliga kontakten är viktigast av allt - att sätta kunden i fokus är självklart. Med professionella medarbetare och finansiell styrka ser de med tillförsikt fram emot nya spännande marknader och utmaningar!