Vill du arbeta som Insights Analyst hos globala Lynxeye i Stockholm?

Vill du arbeta som Insights Analyst hos globala Lynxeye i Stockholm?

Har du ett stort intresse för konsumentinsiktsfrågor? Är du en problemlösare och metodexpert med förmåga att praktiskt arbeta med både kvalitativa och kvantitativa metoder? Tycker du dessutom det är spännande med varumärkes-, innovations- och marknadsfrågor? Vi söker nu dig som vill bli en del av Lynxeyes skarpa insiktsteam.

Information om uppdraget

Academic Work söker en Insights Analyst till Lynxeye. En global byrå med managementkonsulter som fokuserar på varumärkesstrategi, strategisk design, innovation och affärsutveckling. De har kunder över hela världen och kontor i Stockholm, London samt Singapore. Med expertis inom Management Consulting, konsumentinsikt och strategisk design kan de skapa kompletta förändringsresor och engagerande kundupplevelser. De finns till för att skapa meningsfull utveckling för sina kunder!

Du kommer tillhöra Lynxeye Core Insight som idag är tio personer och framförallt arbetar med konsumentinsikter. Som Insights Analyst kommer du hjälpa ledande företag med målgruppsfrågor och varumärkesstrategier. Du kommer få en nyckelroll i teamet och ansvara för undersökningar inklusive metodval, insikter och rapportering. Du får möjlighet att arbeta med uppdrag som skapar affärsmässig skillnad för kunder såsom exempelvis Volvo Cars, Omni, Uber, Lotus, Spotify och Absolut Vodka. Stockholmskontoret, där du kommer att sitta, är beläget i ljusa, luftiga lokaler vid Sergels torg i centrala Stockholm .

Du erbjuds
  • En företagskultur som präglas av öppenhet och ödmjukhet samt passion för kund, talang och resultat
  • Kompetensutveckling inklusive individuell utvecklingsplan samt möjlighet att gå på både interna och externa utbildningar
  • Internationella karriärmöjligheter
Arbetsuppgifter

I tjänsten som Insights Analyst hos Lynxeye kommer du att:
  • Agera expert inom marknadsundersökningar
  • Praktisk arbeta i kundprojekt (metodval, rapportering och generell involvering på alla nivåer)
  • Analysera genomförd research i projekten (både kvalitativ och kvantitativ data)
  • Kreativ problemlösning där data förvandlas till konsumentinsikt
  • Driva utvecklingen inom undersöknings- och analysmetoder
  • Kontinuerligt utveckla processer för att hitta den optimala projektbalansen
  • Skapa/upprätthålla relationer med researchleverantörer
Vi söker dig som
  • Har mellan 1 till 4 års arbetslivserfarenhet efter avslutade studier, gärna från ett internationellt market researchbolag
  • Relevant högskole- eller universitetsexamen inom marknadsanalys/ statistik eller motsvarande.
  • Har god kunskap inom Excel
  • Är en hybridkompetens inom marketresearch med erfarenhet av kvalitativa samt kvantitativa undersökningar.
  • Har mycket god kommunikativ förmåga i tal och skrift gällande såväl svenska som engelska
  • Är metodisk, noggrann, initiativtagande med god samarbetsförmåga
Det är meriterande om du har kunskap inom verktyget SPSS Statistical.

Övrig information
  • Start: Enligt överenskommelse
  • Omfattning: Heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning
  • Placering: Sergels Torg 12, centrala Stockholm
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Lynxeyes önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
  • Det kommer ingå analytiska tester och ett personlighetstest i rekryteringsprocessen.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Marknadsföring
Typ av anställning Heltid
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Läs mer om Lynxeye här.