Vill du arbeta som Digital Coach för Google på deltid och hjälpa Sverige digitaliseras?

Vill du arbeta som Digital Coach för Google på deltid och hjälpa Sverige digitaliseras?

Har du tidigare erfarenhet inom digital kommunikation & marknadsföring? Trivs du med att lära ut och gillar du att hålla i presentationer? Då vill vi ha med dig som Digital coach för Googles Digitalakademins initiativ där Sverige ska utbildas i bland annat digital marknadsföring. Sök redan idag för att bli en del av ett härligt och inspirerande team!

Information om uppdraget

Academic Work söker för Googles räkning en digital coach på deltid till en roll inom ramen för Digitalakademins utbildningsprogram. Digitalakademin är ett initiativ grundat av Google och arbetsförmedlningen som erbjuder kostnadsfria utbildningar i digital kommunikation, både online och offline via diverse utbildningstillfällen. Som digital coach kommer du att få hålla i konceptets utbildningar och skaffa dig meriterande erfarenhet inför framtiden. Innan start kommer alla digitala coacher att genomgå en utbildning framtagen av Google specifikt för denna satsning.

Detta är ett konsultuppdrag på deltid som kommer att pågå löpande. Du kommer att vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult för Google Digitalakademin.

Arbetsuppgifter

Som coach för Digitalakademin blir din uppgift att utbilda privatpersoner och egenföretagare inom olika områden av digital marknadsföring, exempelvis sociala medier, SEO/SEM, grundläggande webbutveckling, säkerhet & integritet men också inom områden som hur man söker jobb online, etc. Kurserna ämnar att vara produktagnostiska vilket innebär att allt som kan tänkas vara användbart kommer läras ut. Utbildningarna i digital marknadsföring har hållits sedan 2018 i olika fysiska och digitala former och har varit enormt uppskattade av deltagare. Digitalakademin kommer att tillhandahålla allt presentationsmaterial.

Vi söker dig som
  • Studerar en pågående eftergymnasial utbildning inom exempelvis digital kommunikation/marknadsföring eller har en annan huvudsaklig sysselsättning som (t.ex. eget företag).
  • Har erfarenhet från antingen tidigare arbetsliv eller privat där du tillgodosett dig kunskap inom digital kommunikation. Till exempel inom onlineannonsering (sök, video, mobil), sökmotoroptimering, sociala medier, webbutveckling eller innehållsmarknadsföring.
  • Har flytande kunskaper i det svenska och engelska språket. Övriga språk är meriterande.
Digitalakademins medarbetare är glada och sociala - det är även du! För att bli en del av denna unika satsning ser vi att du är en kommunikativ och social person som trivs i kontakt med människor och att hålla i presentationer. Du är precis som de personer du kommer att arbeta med, entusiastisk i att lära människor mer om digital kommunikation.

Övrig information
  • Start: Omgående
  • Omfattning: 4-5 pass per vecka á 1,5 timma (cirka 1 dag per vecka)
  • Arbetsplats: Digitalt via Google Meet samt vissa fysiska föreläsningar i Stockholm med omnejd
  • Ersättning: Ersättning kommer att utbetalas och individuell lönesättning kommer att tillämpas.
  • Att ansöka: Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
* Vid frågor: specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på ste01@academicwork.se@academicwork.se under kontorstid. Skriv Digital Coach Digitalakademin i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan och vår rekryteringsprocess hör gärna av dig i kundchatten på vår hemsida!
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Marknadsföring
Typ av anställning Deltid
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (57 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Digitalakademin är ett rikstäckande utbildningsinitiativ, som hjälper små och medelstora företag att växa med hjälp av internet. Initiativet grundades av Almi Företagspartner och Google och erbjuder kostnadsfria utbildningar - både online och fysiska utbildningar - för att ge Sveriges företag de verktyg de behöver för att lyckas online. Varför grundade vi Digitalakademin? Nya jobb skapas främst i små och medelstora företag. Därför är det särskilt viktigt för jobbskapande att dessa företag kan möta den ökade konkurrensen på internationella marknader som den pågående digitaliseringen medför. Sverige har länge haft fördel av att ligga långt fram inom just digitalisering, men vi ser att denna fördel blir mindre och mindre och att många länder knappar in. I syfte att stärka Sveriges digitala konkurrenskraft lanserar Google och Almi därför Digitalakademin.