Vi söker nu Business Unit Coordinators i Stockholm

Vi söker nu Business Unit Coordinators i Stockholm

Nu har du chansen att bli en del av försäljningsteamet hos EGN Sverige som ger dig goda möjligheter att anta nya utmaningar, ta egna initiativ och därmed få chansen att vara med och påverka företagets utveckling. Är du också intresserad av att få en bättre inblick i svenskt näringsliv, är denna arbetsplats perfekt för dig!

Information om uppdraget

EGN Sverige är Sveriges största chefsnätverk för chefer och ledare som söker ett professionellt nätverkande. De skräddarsyr grupper med chefer från samma befattningsnivå som möts regelbundet för erfarenhetsutbyte och strategisk dialog. EGN:s framgång fortsätter och söker nu fler Business Unit Coordinators.

I rollen som Business Unit Coordinator arbetar du nära en eller flera nätverksrådgivare där din huvudsakliga arbetsuppgift är att ansvara och koordinera det administrativa arbetet i våra CRM-system. I rollen har du ett övergripande ansvar för att rätt research görs för att finna potentiella ledare och chefer till våra kompetensnätverk. Detta innebär också att du kontaktar potentiella ledare och chefer för att boka in möten till våra nätverksrådgivare. Du har även en stor utvecklingspotential i denna roll, då du ges möjligheten till att anta nya utmaningar och projekt.

Du erbjuds
  • En värderingsstyrd organisation med en härlig kultur som tror på talang och kommer att hjälpa dig att omsätta teoretiska kunskaper i praktisk erfarenhet
  • Fast lön
  • Fina lokaler vid Telefonplan, Stockholm
Arbetsuppgifter
  • I rollen som Business Unit Coordinator ringer du chefer och ledare för att boka in möten till nätverksrådgivarna.
  • Du intervjuar kandidaterna om deras roll och företag och arbetar med administration i CRM-systemet.
  • Du arbetar med matchningsprofiler och söker (gör research) efter potentiella chefer att kontakta
  • Du är en del i försäljningsteamet och arbetar nära nätverksrådgivarna som sedan genomför mötena med potentiella medlemmar.
Vi söker dig som
  • Har en avklarad gymnasieutbildning
  • Du är skicklig på att kommunicera på svenska och ibland engelska, och duktig på att bygga relation redan vid en första kontakt.
  • Du är bekväm med kundkontakt via telefon, är målmedveten och ger dig inte i första taget!
  • Tidigare erfarenhet av telefonbokning, kundkontakt eller försäljning är meriterande, men inget krav.
  • Att kunna arbeta strukturerat och med fokus och uthållighet, och alltid ha en proaktiv approach.
Vi söker dig som är en driven och utåtriktad person som motiveras av att vara delaktig i att öppna dörrar för nya affärer och få vara en del i ett tight team med god gemenskap. Att kunna arbeta strukturerat med fokus och uthållighet samt alltid ha en proaktiv approach är viktiga egenskaper för att trivas och lyckas i denna roll. Då du arbetar tillsammans med en eller flera nätverksrådgivare, är det viktigt att du har en god samarbetsförmåga och kan hantera många arbetsuppgifter samtidigt.

Övrig information
  • Start: Så snart som möjligt eller enligt överenskommelse
  • Omfattning: Heltid, kontorstider. Tillsvidareanställning med inledande provanställning hos EGN.
  • Placering: Telefonplan, Stockholm
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work men du kommer att anställas direkt hos EGN Sverige. EGN Sveriges önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Övrig information
  • Start: Så snart som möjligt eller enligt överenskommelse
  • Omfattning: Heltid, kontorstider. Tillsvidareanställning med inledande provanställning hos EGN.
  • Placering: Telefonplan, Stockholm
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning
Typ av anställning Heltid
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (57 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se