VD-assistent till vårdverksamhet

VD-assistent till vårdverksamhet

Vill du få möjligheten att komma in i en verksamhet där det händer mycket och du, tillsammans med VD:n får möjlighet att skapa rollen från grunden? Mår du som bäst när du underlättar för andra och får komma med idéer för att ni alla ska ha det bättre och jobba mer effektivt? Då kan detta vara rollen för dig! Du kommer vara en nyckelspelare i bolaget, och därför är det viktigt att du trivs med att ha många bollar i luften och har stor skopa eget driv. Sök tjänsten redan idag - urval sker löpande!

Information om uppdraget

Judiska Hemmet är ett äldreboende placerat i Johanneshov med vackra och fridfulla lokaler. Företaget är en mindre, familjär och varmhjärtad plats att vara på och här blir man en del av en sammansvetsad grupp som ställer upp för varandra. VD:n har under en längre tid haft mycket på sitt bord och behöver därför hitta en högra hand som hjälper henne med det dagliga arbetet och skötseln på kontoret. Rollen är ny och du kommer tillsammans med VD:n att forma den för att verksamheten ska kunna jobba ännu mer effektivt och fortsätta utvecklas framåt. Gruppen som den här rollen kommer att tillhöra består av äldreboendets ledningsgrupp där det är högt i tak och där gott samarbete och mycket skratt kännetecknar gruppen. Verksamheten prioriterar och värderar sina anställda högt och det finns därför många fina förmåner att ta del av.

För de som bor på äldreboendet genomförs många härliga och roliga aktiviteter för att ge dem en fortsättning på livet med kvalitet och glädje. Detta skapar en härlig och trivsam miljö för samtliga, både för de boende och de anställda.

Rollen innebär att stötta VD:n med varierande arbetsuppgifter; högt som lågt. Du blir en viktig person på företaget där du får agera "spindeln i nätet" och ser till så att det är snyggt och fint överallt. På Judiska Hemmet hjälps alla åt, så här behöver nu VD:n en person som kan komma in och avlasta i vardagliga sysslor så som att ställa fram färsk frukt, brygga kaffe och organisera samt strukturera upp på kontoret. Beställa hem material där det behövs och kan ha en överblick över hela kontoret. Här ser vi gärna en person som kan ta egna initiativ och som ser själv saker som behöver göras. Utöver detta får du även arbeta nära VD:n och ta del av hennes arbete, hjälpa henne med administrativa arbetsuppgifter samt t.ex. skriva mötesanteckningar från ledningsgruppsmöten.

Du erbjuds:
  • En möjlighet att komma in och göra stor skillnad för andra människor
  • Fast lön och bra förmåner i form av exempelvis friskvårdsbidrag
  • En familjär arbetsplats där alla är måna om varandras välmående
Arbetsuppgifter
  • Ta hand om kontoret; ställa fram färsk frukt, brygga kaffe och ha överblick över kontoret
  • Ta in offerter och beställa nytt material till verksamheten, exempelvis vid behov av datorer
  • Föra mötesanteckningar från ledningsgruppsmöten
  • Organisera och underlätta VD:ns arbete
  • Vara med och driva arbetet framåt för att gruppen ska arbeta så effektivt som möjligt
Vi söker dig som
  • Har en gymnasial utbildning
  • Pratar och skriver obehindrat på svenska
  • Har goda kunskaper i Officepaketet
  • Har erfarenhet från administrativt arbete sedan innan
Meriterande:
  • Erfarenhet från arbete inom vården
  • Erfarenhet av en liknande roll sedan innan
I denna process kommer vi att lägga stor vikt på följande personliga egenskaper som är viktiga för att passa i rollen:
  • Kommunikativ
  • Initiativtagande
  • Uthållig
  • Mycket god samarbetsförmåga
  • Flexibel
Övrig information
  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Johanneshov
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, Assistent
Typ av anställning Heltid
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se