VD-assistent till bolag med stort fokus på miljö- och klimatfrågor!

VD-assistent till bolag med stort fokus på miljö- och klimatfrågor!

Gillar du att ligga steget före, vara strukturerad och snabbtänkt? Har du tidigare arbetat inom en liknande roll och vill nu rikta in dig på ett företag som tar hand om framtiden? Kanon! Ta chansen att få samarbeta med kollegor som vill lösa vår tids viktigaste miljöfrågor. Sök redan idag då vi arbetar med löpande urval!

Information om uppdraget

Academic Work söker en VD-assistent till vår kund. Du kommer tillhöra avdelningen, Finans- och affärsstöd samt enheten verksamhetsstöd, där den huvudsakliga uppgiften är att stödja VD med intern styrning och ledning, stödprocesser, uppföljning och utveckling av företaget samt löpande redovisning och rapportering. Avdelningen har även uppgifter relaterade till finansiering, upphandling, juridik, administrativt stöd och IS-IT. Enhet verksamhetsstöd har till uppgift att möta företagets behov av administrativt stöd och annat verksamhetstödjande arbete.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund. Uppdraget kommer att vara på heltid och sträcka sig i sex månader. Det finns goda möjligheter att bli förlängd på uppdraget, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Arbetsuppgifter

Som VD-assistent kommer du i första hand arbeta med att vara ett stöd till VD men även till andra personer i ledningsgruppen. Det innebär en varierande roll med arbetsuppgifter av både enklare och mer kvalificerad karaktär. I rollen har du det övergripande ansvaret för att planera och koordinera VD:s kalender med tillhörande möten, bokningar, protokollskrivning etc. I rollen ingår också att planera och förbereda möten och att hantera mötes och beslutsunderlag.

Du kommer till exempel att:
  • Koordinering av VD:s kalender
  • Uppföljning och samanställning av material
  • Sammankalla och koordinera möten och konferenser
  • Mötesförberedelser
  • Skapande av presentationsmaterial
  • Resebokningar och tillhörande reseadministration
  • Ad Hoc uppgifter som kan vara av varierande karaktär
Tjänsten passar dig som är en prestigelös och problemlösande person som trivs med varierande arbetsuppgifter.

Vi söker dig som
  • Har en eftergymnasial utbildning inom, för tjänsten, lämpligt område
  • Har tidigare erfarenhet av en liknande roll
  • Har mycket goda kunskaper inom administration
  • Har goda kunskap i Officepaketet
  • Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, så väl i tal som skrift
För att lyckas i rollen behöver du ha en hög personlig mognad samt vara noggrann, lyhörd och skicklig på att kommunicera både muntligt och skriftligt. Som person är du snabbtänkt, initiativtagande, duktig på att skapa förtroende och har lätt för att samarbeta. Du trivs med att underlätta för andra och du har ett strukturerat och välorganiserat arbetssätt. Du är duktig på att arbeta proaktivt för att ligga steget före och har en god social förmåga tillsammans med hög integritet, samtidigt kräver rollen att du är prestigelös i att arbeta utifrån behov, förändrade förhållanden och stötta upp där det behövs. Slutligen är du en person som ser lösningar istället för problem och kan agera snabbt och professionellt i olika sammanhang och situationer.

Övrig information
  • Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
  • Omfattning: Heltid, 6 månader med chans till förlängning
  • Placering: Solna
  • Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stn01@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
OM OSS

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.

* Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare till våra konsulter. Utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef erbjuder vi dig som heltidskonsult en konsultportal med förmånliga erbjudanden. Läs mer här
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, Assistent
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Academic Work är Sveriges andra största bemanningsföretag på tjänstemannasidan. Vi rekryterar och hyr ut akademiker som fortfarande studerar, eller som är i början av karriären - young professionals.

Academic Work startade år 1998 med tre studenter som levde sin egen affärsidé. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Förutom i Sverige finns vi även i Norge, Finland, Danmark, Tyskland och Schweiz. Vi känner oss stolta över att vi har fått vara med i början av fler än 100 000 människors karriärer och på samma gång hjälpt våra kunder med lika många nya kollegor.

Besök oss på Academic Work (http://www.academicwork.se/) eller sociala medier:

https://www.linkedin.com/company-beta/162242/

https://www.facebook.com/AcademicWork

https://www.instagram.com/academicwork/

https://twitter.com/academicwork_se

https://www.youtube.com/user/AcademicWork