Transport-koordinator till Coca Cola European Partners!

Transport-koordinator till Coca Cola European Partners!

Kan du hålla tempot så att Coca-Cola European Partners kan fortsätta växa? Vi söker dig som har tidigare erfarenheter inom logistik och koordinering. Är du den har ett öga för detaljer, har ett systematiskt arbetssätt för att inte lämna något åt slumpen och samtidigt ser till helheten? Då kan denna tjänst vara rätt för dig! Ansök idag, vi går igenom urvalet löpande!

Information om uppdraget

Academic Work söker för Coca-Cola European Partners räkning en Transport-koordinator. Du blir del av transport-teamet bestående utav 7 personer vars övergripande ansvar är att säkerställa leveranser till Coca Colas kunder mot tydligt uppsatta KPIs kopplat till kvalitet, kostnader och miljö. Transport-teamet ansvarar även för all export- & importvolym samt tullhantering. I rollen som transport-koordinator förväntas du ansvara för den dagliga planeringen av kundleveranser till grossister och dagligvaruhandeln. Detta gör du genom ett proaktivt förhållningssätt genom att stämma av mot forecast/kampanjer och jobba aktivt med kundernas order som ska leveransplaneras. En viktig del i arbetet är också Coca Colas producentansvar vilket ställer krav på att också planera och hantera returhemtagningar av exempelvis pallar & trays.

Få en känsla av Coca Cola i jordbro nedan, tryck play!

Tjänsten är ett konsultuppdrag med start i april och som kommer sträcka sig över sommaren ca 6 månader fram. Därav passar detta uppdrag dig som ser sommarlovet som en möjlighet att samla på sig erfarenheter och fylla på sparkassan. Coca-Cola European Partners kontor är beläget i Jordbro i södra Stockholm och på anläggningen finns både gym, personalrestaurang och obegränsat med läsk!

Arbetsuppgifter

I rollen som transport-koordinator kommer dina primära kontaktytor internt vara bland annat lager, utlastning, inventory och customer collaboration. Externt kommer du framförallt ha kontakt med Coca Colas transportörer, kunder och deras transportörer.

Vidare kommer du till exempel att:
  • Planera kundleveranser (inom Sverige samt utanför Sverige)
  • Säkerställa kapacitet vid toppar
  • Planera lastning- & lossningstider
  • Arbeta med uppföljning av truck turn-around time & slot compliance
  • Uppföljning och avvikelserapportering för in-bound material supply/finished goods
  • Rapportering av KPIs
Tjänsten passar dig som vill samla på dig erfarenheter från ett stort internationellt bolag!

Vi söker dig som
  • Tidigare arbetat med liknande arbetsuppgifter och/eller har studerat logistik/supply chain på högskola eller YH
  • Talar och skriver på både svenska och engelska obehindrat då Coca Cola har många kontaktytor där engelska är nödvändigt
Det är meriterande om du om du arbetat i något av följande system:
IBM AS400 miljö, SAP, TA-system (exempelvis Unifaun, Logtrade, Consignor eller dyl) och Office-paketet.

Som person är du strukturerad, kommunikativ, proaktiv samt har en förståelse för processer/flöden och hur dessa hänger ihop. Arbetet är processorienterat och kräver att du har ett öga för detaljer samtidigt som du kan se till helheten för att planeringen ska bli så effektiv som möjligt.

Övrig information
  • Start: april
  • Omfattning: Heltid, 6 mån
  • Placering: Jordbro, Stockholm
  • Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Coca Cola European Partners önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på sts02@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
OM OSS

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.

* Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare till våra konsulter. Utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef erbjuder vi dig som heltidskonsult en konsultportal med förmånliga erbjudanden. Läs mer här
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Transport & Logistik, Transport, Administration & Ledning
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Coca Cola European Partners ett av världens största företag som producerar, marknadsför, säljer och distribuerar olika produkter från The Coca-Cola Company och andra varumärken i Västeuropa. Coca-Cola European Partners är marknadsledande inom läsksegmentet i Sverige och har som vision att vara nummer ett i branschen både vad gäller volym och kundnöjdhet.