Teknisk support till Sanoma Utbildning

Teknisk support till Sanoma Utbildning

Vi utvecklar marknadens bästa läromedel, är Sanoma Utbildnings varumärkeslöfte. För att göra det vill de alltid se framåt, hålla sig uppdaterade och vara nyfikna. Att utmana det konventionella och se möjligheter i allt är en grundvärdering i Sanoma Utbildnings sätt att arbeta. Just nu finns möjligheten för dig att bli en del av deras tekniska support-team, där du tillsammans med ett sammansvetsat team guidar kunderna i användningen av företagets produkter. Sök redan idag, då vi arbetar med löpande urval i denna rekryteringsprocess!

Information om uppdraget

Vill du bli en del av Sanoma Utbildning? I 25 år har Sanoma Utbildning skapat Sveriges ledande läromedel och har som mål att fortsätta med det en lång tid framöver. På det här företaget vet man att lärande är utveckling. Det som var bra pedagogik för 10 år sedan är inte nödvändigtvis gångbart idag. Därför vill de alltid tänka innovativt, utmana traditioner och utveckla nya läromedel. Sanoma Utbildnings vision är att göra det möjligt för lärare att på bästa sätt hjälpa varje elev att nå sin fulla potential. Ta nu chansen att bli en del av deras support-team!

I dagsläget består kontoret av cirka 75 medarbetare. Bortsett från att du välkomnas till att bli en del av ett välutbildat företag med mycket kompetens, erbjuds du även en härlig atmosfär med mycket trevliga kollegor. Företagskulturen präglas av en omtänksamhet där man bryr sig om varandra.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter
  • Ta emot och besvara inkommande samtal och mail från Sanoma Utbildnings användare, en målgrupp som främst består av lärare.
  • Vara behjälplig vid tester av programvara.
Vi söker dig som
  • Datorvan och gärna intresse av datateknik.
  • Bekväm i kontakt med kunder över telefon.
  • Behärska svenska och engelska väl i tal och skrift.
  • God erfarenhet av Microsoft Office.
Vi ser att du har en mycket god kundservicekänsla där du på ett kvalitativt och effektivt sätt hanterar kundernas frågor. Du har en pedagogisk förmåga, där du med stort tålamod guidar användarna i användandet av produkterna för att hitta bästa lösning. Vidare ser vi också att du är initativtagande, problemlösande samt orädd för att finna nya lösningar.

Övrig information
  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid, cirka 1 år
  • Placering: Kungsholmen, inom kort flytt till Södermalm
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Sanoma Utbildnings önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Teknik & Ingenjör
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Läs gärna mer om Sanoma Utbildning på deras hemsida.