Teknisk support inom mäklarbranschen

Teknisk support inom mäklarbranschen

För dig som trivs i en kundnära roll med varierande arbetsuppgifter där ena dagen sällan är den andra lik, läs mer! Utöver att ge högklassig service över telefon och mail mot mäklarbranschen kommer du att hålla i utbildningar och arbeta med förbättringsarbete av supportmaterial, utbildningsmaterial och manualer. Mspecs är ett tillväxtbolag inom IT och mäklarbranschen, där du får vara med att påverka, ändra och förbättra vilket gör din roll viktig för företagets fortsatta resa.

Information om uppdraget

Mspecs supporterar Sveriges fastighetsmäklare som använder Mspecs digitala mäklarsystem. Ett verktyg och stöd i fastighetsmäklarens vardag och verksamhet som bidrar till att uppfylla Mäklarsamfundets målsättning att skapa fler och bättre affärer och höja anseendet för landets fastighetsmäklare.

Som supportmedarbetare tillhör du ett mindre team där du i tätt samarbete med teamet är den första personen Mspecs kunder möter och ditt mål är att erbjuda en service och bemötande av högsta klass. Som supportmedarbetare kommer du via telefonsamtal och mail ha tät kontakt med landets fastighetsmäklare, assistenter och övriga användare av systemet för att hjälpa dem vidare. Du ansvarar för att alla frågor och ärenden följs upp, kanske har du svaret själv eller så slussar du ärendet vidare till den person inom Mspecs som har det.
I tjänsten ingår, utöver den dagliga kontakten med användare, kommunikation med utvecklare inför vidareutveckling av systemet samt framtagning och uppdatering av manualer för att minska supportbehovet. Du kommer även hålla i utbildningar och demos för nya samt befintliga användare.

Under de första veckorna går du igenom en introduktion som består av utbildning i mäklarsystemet. Du ges en förståelse i användarnas frågor, synpunkter och får riktlinjer kring hur du hjälper dem på rätt sätt. Du kommer även få bred tillgång till manualer och under tiden ha ett tätt samarbete tillsammans med dina kollegor i supportteamet.

Du kommer att arbeta i ett sammansvetsat team där kommunikation kollegor emellan är lika viktig som kommunikationen med användare. Vi sätter därför stor vikt vid dig som person och hur vi tror du kommer fungera i teamet.

Arbetsuppgifter
  • Ta emot varierande ärenden via telefon och mail där du hanterar dessa effektivt med kvalité
  • Framtagning och underhållning av dokumentation till vår supportsida samt interna kunskapsbas.
  • Tätt samarbete med utvecklarna och produktägare för vidareutveckling av systemet
  • Utbilda våra nya samt befintliga användare i systemet samt hålla i demos.
Vi söker dig som
  • Har god datorvana och god vana av affärssystem
  • Har goda kunskaper inom Office-paketet
  • Har tidigare erfarenhet av kundservice eller support genom telefon och mail
  • Talar och skriver obehindrat i svenska, samt behärskar engelska då en del arbetsuppgifter kräver detta
  • Har studerat en eftergymnasial relevant utbildning inom t.ex. försäljning eller IT
  • Tycker om att arbeta i team
Det är starkt meriterande om du:
* Har erfarenhet av bostadsbranschen, du kanske har sålt och köpt bostad och har koll på hur processen går till? Eller har du tidigare arbetet som t.ex. mäklarassistent, mäklare alternativt har ett stort intresse och kunskap av bostadsbranschen.

Som person är du:
  • Kommunikativ
  • Serviceinriktad
  • Initiativtagande
Övrig information
  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid, 9-17 måndag-fredag. Tjänsten inleds med 6 månaders provanställning.
  • Placering: Solna, Stockholm
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work men du kommer att bli direkt anställd av Mspecs och deras önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Mspecs startades år 2013 av Mäklarsamfundet System i Sverige AB som är ett helägt dotterbolag inom koncernen Mäklarsamfundet. Mspecs skapades för att förverkliga affärsidén om att skapa, förvalta och vidareutveckla ett mäklarsystem för hela Sveriges fastighetsmäklarkår, av mäklare - för mäklare. Mspecs är ett professionellt och modernt mäklarsystem som är tryggt och kostnadseffektivt för varje användare. Ett verktyg och stöd i fastighetsmäklarens vardag och verksamhet som bidrar till att uppfylla Mäklarsamfundets målsättning att skapa fler och bättre affärer och höja anseendet för landets fastighetsmäklare.