Teknisk kundsupport till Collegial - en Learning Community Platform

Teknisk kundsupport till Collegial - en Learning Community Platform

Om du är den som är uppe på benen innan dina familjemedlemmar eller vänner i frustration har hunnit avsluta frågan "Varför får jag upp ett felmeddelande i min webbläsare?" för att sedan lugnt och självsäkert klura och klicka dig fram till en lösning så är det dig vi söker.

Information om uppdraget

Collegial AB är en Stockholmsbaserad startup vars uppdrag är att radikalt öka människors utveckling i och mellan organisationer. De arbetar med Culture of Learning - något som bidrar till att anställda når sin fulla potential.

Det viktigaste för oss är att du är rätt person för tjänsten hos Collegial. Så, vad menar vi med det? Jo, att du kommer att arbeta i en startup-organisation under en stark expansionsfas, och för att trivas bör du vara prestigelös i ditt sätt och tycka att det är kul att arbeta varierat med både mer och mindre komplexa arbetsuppgifter. Dina blivande kollegor är mycket kompetenta medarbetare som alla har ett patos för verksamheten och bolagets vision, där man arbetar värdedrivet och i nära partnerskap med sina kunder. I Collegials arbete med sina kunder ligger kulturförändrande och lärande i fokus, men inte minst även internt i bolaget. Du kommer att utgöra en del av ett litet team på tio personer och arbeta närmast CTO och en teknisk projektledare som du kommer att kunna utbyta tankar och idéer med.

Collegials produkterbjudande innebär en egenutvecklad läroplattform som innehåller e-learnings, diskussionsforum, webinarer och quizar. I dagsläget underhåller systemet ungefär 10 000 användare och antalet ökar. Du kommer i rollen att göra en resa med plattformen genom att föreslå utveckling av produktfunktioner.

Du erbjuds att:
  • Tillhöra ett snabbt växande företag med en unik affärsidé
  • Lära dig mer om IT och få vara med och utforma din egen roll utefter intresse och behov
  • Vara med från start i uppbyggnaden av support- och kvalitetssäkringsfunktionen internt
Arbetsuppgifter

Tjänsten kommer att utgöras av två ansvarsområden: support och kvalitetssäkring, och passar således dig som tycker om att felsöka och ha mycket kundkontakt. Du kommer att:
  • Ta emot supportärenden i ett ärendehanteringssystem och vara ett viktigt ansikte utåt mot kunder som använder Collegials plattform
  • Felsöka och återkoppla till kund
  • Skriva buggrapporter och kravspecifikationer för vidareutveckling
  • Hålla en kontinuerlig dialog med utvecklare som du vid behov eskalerar ärenden till
Vi söker dig som
  • Har en avslutad gymnasial utbildning och gärna en universitetsexamen
  • Har minst två års arbetslivserfarenhet
  • Har förståelse för felsökning i olika webbläsare, förstå viss mängd HTML-kod och ha kännedom om HTTP status-koder - uttryck gärna hur du tidigare kommit i kontakt med detta i din ansökan
  • Har goda kunskaper i engelska i såväl tal som skrift
Det är meriterande om du:
  • Har erfarenhet av supportarbete samt kvalitetssäkring
  • Är bekant med LMS/CMS-system eller verktyg som Trello/Jira/Zendesk och liknande sedan tidigare
För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du som person besitter egenskaper som tillåter dig att agera problemlösande och serviceinriktat, med ett strukturerat förhållningssätt. Du trivs bäst med frihet under ansvar och när du får planera dina dagar utifrån hur behovet ser ut.

Övrig information
  • Start: Enligt överenskommelse
  • Omfattning: Heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning
  • Placering: Sveavägen, centrala Stockholm
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Collegials önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (57 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Collegial är en del av Combient-gruppen som arbetar med 30 av de största företagen i Norden och har en gemensam mission att påskynda den digitala transformation som pågår i alla industrier. Arbetskraftsomställningen är en av nästa årtiondes största socioekonomiska utmaningar och Collegial är Combients läroplattform för online-utbildningar och vidareutveckling av anställda. Collegial är en strategisk partner inom och utom sin ägargrupp och tillför värde genom kulturförändringar, change management och utvecklande av lärandestrategier bland annat genom ett framtaget verktyg för kollegialt utbyte.