Teknisk Support inom brandlarm till Carrier Fire & Security

Teknisk Support inom brandlarm till Carrier Fire & Security

Strävar du efter att göra skillnad, ge bästa servicen och har tidigare erfarenhet inom installation av brandlarm? Nu erbjuds du möjligheten att bli en del i en nordisk organisation och ett världsomspännande företag på Carrier Fire & Security. Sök rollen som Teknisk support idag då vi går igenom ansökningar löpande!

Information om uppdraget

Carrier Fire & Security söker nu en Teknisk Support som kan ge svar och erbjuda lösningar för kundernas tekniska frågor via telefon, e-post, fjärranslutning av PC eller ansikte mot ansikte för att säkerställa en hög och professionell service till deras kunder. Som teknisk support rapporterar du till Regional Technical Support Manager i UK och svenska kontoret ligger i Kista men de är öppna för att du kan arbeta remote från andra delar av Sverige om du inte bor i Stockholm. Din roll och insats kommer vara avgörande för att hjälpa partners och kunder vidare vid teknisk installation av Carriers produkter och därmed är kvalitativ service är av högsta vikt.

Du erbjuds:
  • Att få chans att arbeta på ett globalt företag som gör skillnad tillsammans med ett härligt gäng kompetenta kollegor på kontoret i Kista
  • En långsiktig tjänst på ett bolag som värdesätter personlig utveckling och där det finns möjlighet att arbeta globalt
  • Att arbeta i en flexibel roll där de är öppna för att du arbetar remote hemifrån.
Arbetsuppgifter
  • Krossfunktionellt ansvar för att lösa tekniska problem (mjukvara och hårdvara) med Center of Excellence-avdelningarna och för produkthanterings teamen.
  • Säkerställa en hög servicenivå gentemot interna och externa kunder.
  • Se till att du har en hög nivå av produktkunskap
  • Säkerställa ett bra och professionellt kommunikationsflöde med COE- och PM-teams
  • Se till att testutrustningen för den tekniska supportavdelningen är uppdaterad
Vi söker dig som
  • Har 1,5-3 års erfarenhet av att ha teknisk erfarenhet av arbete med brandprodukter och installation samt att du även har regelmässig kunskap kring detta som är tillämplig i de länder för vilka teknisk support tillhandahålls
  • Har stor datorvana och god kunskap i Microsoft Office
  • Obehindrat behärskar svenska och engelska i tal samt skrift
Som person är du:
  • Serviceinriktad
  • Strukturerad
  • Har en personlig mognad
  • Problemlösande
Övrig information
  • Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
  • Omfattning: Heltid tillsvidare, 6 månaders provanställning tillämpas
  • Placering: Kista eller remote från din bostadsort om så önskas
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Carriers önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Teknik & Ingenjör
Typ av anställning Heltid
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Läs mer om Carrier Fire & Security här.