Tekniknörd sökes, passar dig som vill ha oförskämt kul på jobbet!

Tekniknörd sökes, passar dig som vill ha oförskämt kul på jobbet!

Ny teknik är det bästa du vet och att få möjlighet att ha en social roll där du får ha kontakt med många olika människor är något du alltid drömt om. Här får du möjlighet att kombinera din problemlösningsförmåga med dina sociala skills och bli en del av en härlig och humoristisk arbetsgrupp. Hos Gibon är utvecklingsmöjligheterna enorma och du kommer få chans att växa i din roll och möjlighet till utbildningar och mer ansvar. Är du vår nästa supporttekniker?

Information om uppdraget

I januari 2018 lanserades en ny medlemsägd företagsgrupp under ett nytt varumärke, Gibon. De erbjuder innovativa, digitala lösningar till små och medelstora företag runt om i Sverige. Gibon har idag 130 medarbetare och en omsättning på mer än 300 miljoner. Gibon har en tydlig tillväxtstrategi, där de genom att addera nya kontor till Gibon-gruppen kommer växa både geografiskt och kompetensmässigt. Deras målsättning är att nå en omsättning om minst 1,5 miljarder kronor inom fem år!

Dina två närmsta kollegor Jonas och Jenny tycker om att hänga, ta en paus och spela biljard på jobbet eller tillsammans med gruppen gå på AW:s. Totalt sitter det 30 personer på Gibon Stockholm idag. Din närmsta chef är Maria. Maria och du kommer tillsammans ha avstämningar månadsvis för att du ska ges möjlighet till utveckling på bästa sätt. Du kommer i rollen som supporttekniker att arbeta med både 1st line och 2nd line användarsupport för Gibons kunder, det vill säga med många olika typer av ärenden av varierande komplexitet. Hos Gibon hjälps alla i supportgruppen åt och de tror på att nå målen tillsammans. Du kommer i din roll ha tydliga mål och möjlighet att tävla om gemensamma resor som en extra morot.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Gibon.

Arbetsuppgifter

Som supporttekniker kommer du att:
  • Ge användarsupport via telefon och mail i 1st & 2nd line samt on site
  • Analysera inkomna ärenden och utvärdera dess komplexitet, påverkan och prioritet
  • Ge nödvändigt stöd i enlighet med prioritet, påverkan och SLA
  • Lösa incidenter eller eskalera ärenden vid behov till 2nd eller 3rd line, alternativt till Problem Management eller Change Management
  • Säkerställa att inkomna ärenden följs upp och dokumenteras
  • Ta beslut gällande att öppna ärenden samt ge feedback på orsak och lösningar till användarna
Tjänsten passar dig som trivs i en roll där du vågar ta egna initiativ och tycker om att jobba mot kunder samt lösa problem. Din serviceförmåga är hög och du tycker det är roligt att ta dig an komplexa problem trots att du inte alltid vet hur du ska gå tillväga. Vi tror att du som söker är orädd, du vågar kasta dig ut och prova nya saker samt lösningar. Du är även mycket noggrann med det du tar dig an och ser till att alla detaljer blir rätt.

Vi söker dig som
  • Gymnasieexamen med teknisk inriktning
  • Mellan 1-3 års tidigare erfarenhet av att jobba inom teknisk kundtjänst/support och i servicedesk innehållande arbete i ärendehanteringssystem
  • Mycket goda kunskaper i Windows OS på klient och servernivå, Mac OSX, Apple iOS, Android, MS Office, Office 365, G-Suite eller liknande molnbaserade system.
  • Mycket goda kunskaper svenska och engelska, i både tal och skrift, det då du dagligen kommer använda båda språken i arbetet
Det är meriterande om du har kunskap och erfarenhet av att jobba med nätverk samt har kunskap om brandväggar.

Övrig information
  • Start: Så snart som möjligt
  • Omfattning: Heltid, tillsvidare, 6 mån provanställning
  • Placering: Ynglingagatan 12, Stockholm
  • Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Gibons önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på recruitmentstockholmsouth@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN

När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

Om oss

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Teknik & Ingenjör
Typ av anställning Heltid
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Gibon